Nidos oro uosto paralyžius – nebe ilgam

Gegužės 31 d. Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis priėmė Lietuvos aeroklubo prezidentą Mindaugą Sinkevičių ir Neringos savivaldybės merą Darių Jasaitį  pokalbiui dėl Nidos lėktuvų kilimo ir tūpimo tako naudojimo.

2016 metų birželį iškilmingai atidarytas Nidoje esantis lėktuvų kilimo ir tūpimo takas nuo 2017 kovo neveikia. Šiuo metu kariuomenės vadovybės sprendimu civilinių orlaivių skrydžiai yra ribojami ne tik Kuršių nerijos teritorijoje, bet ir visoje Lietuvos pasienio zonoje. Skrydžiai leidžiami tik vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus, likviduojant stichinių nelaimių padarinius įvykus ekstremaliai situacijai ar užtikrinant viešojo saugumo funkcijas.

Nidos lėktuvų takui įrengti dar prieš 20 metų vyriausybė skyrė tuomet 5 mln. litų. Siekiant įteisinti lauko aikštelę, vien techninių dokumentų rengimas Neringos savivaldybei kainavo keletą tūkstančių eurų, lėšų pareikalavo ir kilimo – tūpimo tako ženklinimas. Iškertant tako eksploatacijai trukdančius medžius prie šio aikštelės įrengimo prisidėjo ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija. Tačiau šiandien realių galimybių naudotis lėktuvų taku nėra.

Po susitikimo su ministru M. Sinkevičius buvo optimistiškas: „Puikiai suprantame, kad kariuomenė vertina geopolitinę situaciją ir siekia tinkamai vykdyti oro erdvės stebėjimą, kontrolę ir gynybą, bet manome, kad kariuomenės, aviacijos bendruomenės ir savivaldybės norus įmanoma suderinti. Iš ministro sulaukėme patikinimų, jog bus siekiama sudaryti galimybę Nidoje kilti ir leistis civiliniams orlaiviams. Jeigu planas pavyktų, tikrai turėtume savo perlą civilinės aviacijos karūnoje“.

Neringos savivaldybės meras D. Jasaitis tikisi, kad reikalai po šio susitikimo pajudės iš mirties taško ir Neringą bus galima pasiekti ne tik keliu, vandeniu, bet ir oru. Neringos savivaldybės vadovai neatsisako turėtų ambicijų ateityje šį orlaivių kilimo ir tūpimo taką paversti nedideliu aerodromu. D. Jasaitis tikina, kad savivaldybė dės visas pastangas, jog dabartinė lauko aikštelė vėl galėtų funkcionuoti, o ateityje jai būtų suteiktas aerodromo statusas. „Tam reikia visų suinteresuotų šalių palaikymo“, - sakė jis, - „būtina suprasti, kad, esant realiai galimybei Neringą pasiekti lėktuvu, kurtume visai naują turizmo rūšį – aviacinį turizmą. Veikianti aikštelė, o ateityje aerodromas neabejotinai paskatintų investicijas į mūsų regioną, kurtų naujas darbo vietas. Tikiuosi, kad kuo greičiau pajudėsime iš  dabartinės situacijos.“

AVIACIJOS SKELBIMAI /1499/