Lėktuvų paslaptys lengvai nepasiduoda

Šiau­lių ra­jo­ne esan­čia­me Ši­lė­nų miš­ke, bu­vu­sia­me tar­pu­ka­rio avia­ci­jos po­li­go­ne, lėk­tu­vo „Li­tua­ni­ca II“ li­ku­čių ieš­ko­ję eks­pe­di­ci­jos da­ly­viai ap­ti­ko dvi bom­bas ir aš­tuo­nis svie­di­nius. Paieš­kų ini­cia­to­rius Lie­tu­vos ka­riuo­me­nės (LK) Ka­ri­nių oro pa­jė­gų (KOP) vy­riau­sia­sis pus­ka­ri­nin­kis ser­žan­tas ma­jo­ras Al­vy­das Ta­mo­šiū­nas ran­kų ne­nu­lei­džia: ru­de­nį bus tik­ri­na­mas ki­tas plo­tas. Ba­lan­dį Rė­ky­vos eže­re tę­sis tar­pu­ka­riu su­du­žu­sio lėk­tu­vo „Le­tov Š-20“ paieš­kos.

1935 me­tais la­kū­nas Fe­lik­sas Vait­kus lėk­tu­vu „Li­tua­ni­ca II“ at­li­ko tran­sat­lan­ti­nį skry­dį. Lėk­tu­vas ku­rį lai­ką sto­vė­jo Zok­niuo­se. 1940 me­tais Lie­tu­vą oku­pa­vus so­vie­tams, „Li­tua­ni­ca II“ bu­vo su­nai­kin­ta.

Šeš­ta­die­nį eks­pe­di­ci­jo­je Ši­lė­nų miš­ke da­ly­va­vo Klai­pė­dos uni­ver­si­te­to at­sto­vai, LK Sau­su­mos pa­jė­gų iš­mi­nuo­to­jai, KOP ka­riai, me­ta­lo de­tek­to­rių klu­bo na­riai. Ar­cheo­lo­gi­nei eks­pe­di­ci­jos da­liai va­do­va­vo doc. dr. Gin­tau­tas Za­bie­la.

Paieš­kos iš Ši­lė­nų miš­ko, kuriame ne­pa­vy­ko ap­tik­ti lėk­tu­vo „Li­tua­ni­ca II“ pėd­sa­kų, per­si­kels į Rė­ky­vą, ten ti­ki­ma­si ras­ti tar­pu­ka­riu su­du­žu­sio lėk­tu­vo da­lių. „Tu­ri­me du is­to­ri­nius mi­tus, ku­rie ne­pa­tik­rin­ti. Džiau­giuo­si, kad Klai­pė­dos uni­ver­si­te­to is­to­ri­kai re­mia idė­ją ir pa­de­da šiuos mi­tus pa­tik­rin­ti“, – sa­ko Lie­tu­vos ka­riuo­me­nės Ka­ri­nių oro pa­jė­gų vy­riau­sia­sis pus­ka­ri­nin­kis ser­žan­tas ma­jo­ras Al­vy­das Ta­mo­šiū­nas. / Gied­riaus Baranausko nuo­tr.

Ieš­ko­to­jai rė­mė­si liu­di­nin­ko Alek­sand­ro, bu­vu­sio Ši­lė­nų gy­ven­to­jo, pri­si­mi­ni­mais. Jis pa­sa­ko­jo „Li­tua­ni­ca II“ po­li­go­ne ma­tęs 1940 me­tų va­sa­rą. Tuo­met liu­di­nin­kui bu­vo 10 me­tų, vai­kai iš Ši­lė­nų atei­da­vo žais­ti. Miš­ko anks­čiau čia ne­bu­vo – žė­lė pie­va.

Liu­di­nin­kas pri­si­mi­nė, kad „Li­tua­ni­ca II“ sto­vė­jo su ra­tais: jam, vai­kui, bu­vo aukš­tai lip­ti į vi­dų. Kar­tą žais­da­mas šo­ko lauk ir per­si­dū­rė ko­ją – la­bai ge­rai at­si­me­na, nes bu­vo iš­vež­tas į Pa­ne­vė­žio li­go­ni­nę.

Vai­kai, liu­di­nin­ko tei­gi­mu, po tru­pu­tį lėk­tu­vą ar­dė. Jis pa­ts bu­vo iš­py­nęs lėk­tu­vo tro­so vi­jas, iš fa­ne­ruo­tės pa­si­da­ręs gi­ta­rą.

Pa­sak A. Ta­mo­šiū­no, pa­gal ap­ra­šy­mus po­li­go­ne sto­vė­jo ne vien „Li­tua­ni­ca II“, so­vie­tai bu­vo iš­tem­pę su­nai­kin­ti ir ke­lis ita­liš­kus lėk­tu­vus.

Eks­pe­di­ci­jos da­ly­viams ap­tik­ti lėk­tu­vų nuo­lau­žų ne­pa­vy­ko, bet at­ka­sė dvi po pen­kias­de­šimt ki­log­ra­mų sve­rian­čias bom­bas ir aš­tuo­nis po 10 ki­log­ra­mų sve­rian­čius svie­di­nius.

Šie ra­di­niai ne­bu­vo siurp­ri­zas. „Ži­no­jo­me, kad va­žiuo­ja­me į bu­vu­sį avia­ci­jos po­li­go­ną, to­dėl kvie­tė­mės in­ži­nie­rių iš­mi­nuo­to­jų pa­ra­mą. Prie­lai­dos pa­si­tvir­ti­no“, – sa­ko A. Ta­mo­šiū­nas.

Ras­tos bom­bos yra vė­les­nės nei 1940 me­tų.

A. Ta­mo­šiū­nas svars­to, gal Ši­lė­nų so­dy­bo­se te­bė­ra su lėk­tu­vais su­sie­tų de­ta­lių. Jis pri­si­mi­nė per „Dis­co­ve­ry“ ma­ty­tą fil­mą, kai ša­lia gy­ven­vie­tės pa­muš­tas tan­kas ka­ria­vu­sių pu­sių li­ko pa­mirš­tas, gy­ven­to­jai jį po tru­pu­tį ar­dė ir nau­do­jo ūki­niams rei­ka­lams. Dar ir šian­dien tos gy­ven­vie­tės bet ku­ria­me kie­me ga­li­ma ras­ti tan­ko de­ta­lių.

Ru­de­nį eks­pe­di­ci­jos da­ly­viai pla­nuo­ja dar kar­tą at­va­žiuo­ti į bu­vu­sį Ši­lė­nų po­li­go­ną, pa­si­rin­kę ki­tą paieš­kos plo­tą.

A. Ta­mo­šiū­nas pra­šo esa­mų ir bu­vu­sių Ši­lė­nų gy­ven­to­jų pa­si­da­ly­ti pri­si­mi­ni­mais: kiek­vie­na smulk­me­na ga­li pra­vers­ti ieš­kant lėk­tu­vo „Li­tua­ni­ca II“.

Tęs dar­bą

Ba­lan­dį paieš­kos tę­sis ir Rė­ky­vos eže­re, kur 1930 me­tais su­du­žo la­kū­no An­ta­no Kai­rai­čio pi­lo­tuo­tas Lie­tu­vos ka­ro avia­ci­jos nai­kin­tu­vas „Le­tov Š-20“, dar va­di­na­mas „Šmo­lik“.

Ava­ri­ją pa­ty­ru­sio ir nu­sken­du­sio lėk­tu­vo va­rik­lio bei ki­tų da­lių bu­vo pra­dė­ta ieš­ko­ti 2017 me­tų ru­de­nį.

Pir­mie­ji į eže­rą nė­rė Po­van­de­ni­nės ar­cheo­lo­gi­jos Lie­tu­vo­je pra­di­nin­kas, Klai­pė­dos uni­ver­si­te­to Bal­ti­jos re­gio­no is­to­ri­jos ir ar­cheo­lo­gi­jos ins­ti­tu­to pro­fe­so­rius Vla­das Žul­kus ir di­džiu­lės nar­dy­mo pa­tir­ties tu­rin­tis at­sar­gos ka­ri­nin­kas klai­pė­die­tis Va­le­ri­jus Kri­si­kai­tis.

Praė­ju­sių me­tų pra­džio­je Rė­ky­vos eže­ras tir­tas geo­ra­da­ru, mag­ne­to­met­ru, ro­dan­čiu me­ta­lo ano­ma­li­jas.

Ge­gu­žę ant Rė­ky­vos eže­ro kran­to įsi­kū­rė sto­vyk­la, jo­je sa­vai­tę dir­bo moks­li­nin­kai, ka­riai, na­rai.

Bu­vo ras­tos ke­lios aliu­mi­ninės da­lys, bet ar jos lėk­tu­vo, dar neaiš­ku. Paieš­kos da­ly­viai už­mez­gė ry­šius su če­kų avia­ci­jos mu­zie­ju­mi, kuriame sau­go­mas toks pat lėk­tu­vas, ti­ki­ma­si gau­ti brė­ži­nius.

Pa­sak A. Ta­mo­šiū­no, pir­mo­je ba­lan­džio pu­sė­je į Rė­ky­vą pla­nuo­ja at­vyk­ti Ka­ri­nių jū­rų pa­jė­gų na­rai su ro­bo­tais ske­nuo­ti dug­ną. Ba­lan­džio pa­bai­go­je ke­ti­na­ma, kaip ir per­nai, or­ga­ni­zuo­ti sto­vyk­lą.

„Tiks­las – ar­ba ras­ti, ar­ba pa­sa­ky­ti, kad ten va­rik­lio nė­ra“, – sa­ko A. Ta­mo­šiū­nas.

Šaltinis: http://www.skrastas.lt/?id=1554212609 
AVIACIJOS SKELBIMAI /1498/
Need Help To Recover My Lost Crypto Funds / Employ Captain WebGenesis.
Captain WebGenesis understands the emotional and financial distress that comes with losing access...
HOW TO HIRE THE TOP CRYPTO RECOVERY EXPERT CONTACT iFORCE HACKER RECOVERY
 iForce Hacker Recovery is a trustworthy and legitimate bitcoin recovery business that focuses...
Mifepristone +971=528=536=119 and Misoprostol can be+971528536119 safely used at home in the first 12 weeks
Cytotec for sale in Abu Dhabi Top Cytotec W* | [+971528536119 [&^y%]30%Off Abortion Pills for Sale...
+971_528536_119)|. ABORTION PILLS FOR SALE IN DUBAI|ABU DHABI|SHARJAH|AL AIN|RAK CITY|FUJAirah In ABU DHABI (whtsapp+971(+971_528536_119)|^) BUY ABORTION PILLS IN ABU DHABI,
+972528536119UBAI-UAE. +971_528536_119)|. ABORTION PILLS FOR SALE IN DUBAI|ABU DHABI|SHARJAH|AL...