Oro keleivių srautas Europoje auga itin sparčiai – technikos parkams atnaujinti ir skrendančiųjų poreikiams patenkinti, orlaivių gamintojo „Airbus“ duomenimis, iki 2038 m. prireiks net 82 proc. daugiau lėktuvų. Taip išaugs ir pilotų poreikis, todėl juos ruošianti bendrovė „BAA Training“, tęsdama tarptautinę plėtrą, šalia antro pagal dydį Ispanijoje Barselonos El Prato oro uosto planuoja realaus skrydžio treniruoklių centrą. Infrastruktūros plėtros darbų pradžia numatyta jau šiemet, mokymų bazėje bus pastatyti 7 siauro fiuzeliažo lėktuvų treniruokliai, o oro linijoms bendrovė galės pasiūlyti nuo 36 iki 43 tūkst. mokymų valandų per metus.
„Avia Solutions Group“ priklausanti „BAA Training“ išsirinko 6 tūkst. kv. m. ploto pastatą su infrastruktūra vos 10 minučių kelio nuo Barselonos El Prato oro uosto ir pasirašė 15 metų nuomos sutartį. Realaus skrydžių treniruoklių centras įskurs šalia antrų pagal dydį Ispanijos oro vartų, į kuriuos skrenda daugiau nei 90 oro linijų, o pernai čia buvo aptarnauta virš 47 mln. keleivių.
Tikro dydžio treniruokliai yra itin vertinga mokymų įranga.
Naujoje mokymų bazėje numatyta pastatyti 7 „Boeing“ ir „Airbus“ siauro fiuzeliažo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklius. Pirmoji treniruoklių įrengimo fazės pradžia suplanuota jau 2020-ųjų pirmajame ketvirtyje.
„Airbus“ duomenimis, būtent siauro fiuzeliažo tipo lėktuvai sudarys didžiąją dalį orlaivių, kurių iki 2038-ųjų prireiks atnaujinti Europos lėktuvų parkus bei aptarnauti augančius keliautojų srautus. Orlaivių gamintojas paskaičiavo, kad per ateinančius beveik du dešimtmečius lėktuvų skaičius senajame Žemyne išaugs 82 proc. – iki 7435 naujų orlaivių. 77 proc. šio kiekio sudarys siauro fiuzeliažo lėktuvai, vienam jų aptarnauti prireiks 8–12 pilotų.
Todėl sparčiai auga ne tik gamybos, bet ir personalo paruošimo poreikis. Atsižvelgdama į pastarąjį, „BAA Training“ investavo ir į modernias mokymų technologijas, ir apgalvotai rinkosi treniruoklių centro vietą.
Barselona pasirinkta kaip oro linijoms patraukli vieta.
„Tai strategiškai pasirinkta lokacija. Į Barseloną skrenda visos didžiausios oro linijos: taip jos galės sutaupyti laiko bei pinigų, nes siųs savo pilotus mokytis ten, kur vykdo tiesioginius skrydžius. Dažnai oro bendrovės turi savo treniruoklių centrus, tačiau dėl augančio personalo poreikio nuosavų resursų nebeužtenka.“
„Barselonoje, tuo tarpu, šiuo metu nėra nei vieno nepriklausomo aviacinių mokymų centro. Įrengę 7 treniruoklių bazę, oro bendrovėms galėsime pasiūlyti nuo 36 iki 43 tūkst. mokymų valandų per metus“, – sako „BAA training“ generalinė direktorė Eglė Vaitkevičiūtė.