Liepos 10 dieną prasidėjęs ir Pociūnų aerodrome (Prienų raj.) dvi savaites vykęs ,5-asis FAI Europos jaunimo sklandymo čempionatas liepos 24-ąją pasiekė finišo tiesiąją. Sklandytojai iš 11 Europos valstybių šeštadienio rytą susirinko sveikinti čempionato nugalėtojų bei padėkoti vieni kitiems už puikiai praleistas 2 savaites Lietuvos aerodrome.
Čempionato metu buvo įvykdyti 7 klubinės klasės ir 6 standartinės klasės pratimai. Prizines vietas klubinėje klasėje užėmė Nils Fecker (Vokietija), Lasse Edslev (Danija), o nugalėtoju tapo Finn Sleigh (Didžioji Britanija).
Standartinės klasės įskaitoje ant nugalėtojų pakylos lipo Henry Inigo-Jones (Didžioji Britanija), Thomas Pavis (Didžioji Britanija), aukso medalį iškovojo Simon Briel (Vokietija).
Valstybių bendroje įskaitoje pirmąją vietą užėmė Didžiosios Britanijos komanda, antrąją vietą – Vokietijos bei trečiąją – Čekijos komandos.
Po medalių įteikimo Danijos komandos kapitonui buvo iškilmingai perduota FAI vėliava – šeštasis Europos jaunimo sklandymo čempionatas vyks būtent Danijoje.
Lietuvos atstovai čempionato metu varžėsi klubinės klasės įskaitoje. Jokūbas Motūza galutinėje turnyrinėje lentelėje užėmė 17 vietą, o Titas Jovaiša 24-ąją. T. Jovaiša skrido su „Jantar Standart 3“, o J. Motūza – su „Jantar Standart“ sklandytuvais.
Standartinėje klasėje pradėję varžybas Laurynas Šupinys ir Ignas Bitinaitis iš kovos iškrito. L. Šupinys pasitraukė dėl sveikatos sutrikimų. I. Bitinaičiui po susidūrimo ore su Danijos sklandytoju teko šokti iš sklandytuvo su gelbėjimosi parašiutu. Pilotas liko sveikas, apsiėjo kūno nubrozdinimais, o sklandytuvas „Discus 2a“ (varžybinis nr. VM) liko nepataisomai sugadintas.
Lietuvos komanda jau po pirmųjų kelių dienų sumažėjo ir liko klubinės klasės pilotai.
Lietuvių komandos kapitonas Karolis Mikalauskas pasidalino įspūdžiais apie praskriejusį čempionatą ir džiaugėsi, kad varžybos praėjo smagiai ir sklandžiai, nepaisant įvykusio incidento ore: „Lietuvos komanda jau po pirmųjų kelių dienų sumažėjo ir liko klubinės klasės pilotai.
Jokūbas jau dalyvavęs ne viename tarptautiniame čempionate, tačiau kaip rodo patirtis, labai svarbus yra ir šių metų priskraidymas, o jam to pritrūko. Bet sportininkas dar labai jaunas – viskas prieš akis.
Titui tai buvo pirmosios tarptautinės varžybos. Kaip 17 metų vaikinui, tai aš labai didžiuojuosi tuo, kaip jis jau dabar skrenda. Bėgant laikui patirties tik daugės, tai greitis išaugs. Gal kažkam atrodys, kad užimtos vietos nepakankamai geros, bet pagal tai, kaip jaunimas skrido, manau, turime pagrindo laukti aukštų rezultatų ateityje. Klaidų nebuvo daug, bet jos buvo labai skaudžios taškų prasme. Taip pat reiktų nenuvertinti konkurentų, kurie parodė aukštą lygį ir tikrai skrido labai gerai.
Man tai buvo jau septintosios varžybos, kai atstovauju Lietuvą kaip rinktinės kapitonas, tai galiu tik pasidžiaugti, kad varžybos vyko sklandžiai ir smagiai, ko ir norisi jaunimo čempionatuose, nepaisant įvykusio susidūrimo ore; šis įvykis buvo profesionaliai išspręstas ir kokybiškai iškomunikuotas tarp komandų.“
Varžybų direktorius – sklandytojas Vladas Motūza, kone tris dešimtmečius pats dalyvaujantis varžybose, prisipažino, kad varžyboms vadovavo pirmą kartą, tačiau sukaupta ilgametė sportininko patirtis labai pravertė ir leido išvengti klaidų. Jam yra tekę dalyvauti Europos jaunimo sklandymo čempionatuose 1993 ir 1995 metais. Vėliau jaunimo varžybos tapo pasaulinėmis ir Europos jaunimo sklandymo čempionatai atgaivinti po ilgos pertraukos.
„Kiekvienos komandos kapitonas pasibaigus varžyboms asmeniškai man dėkojo už varžybų dvasią ir profesionalią vadybą. Tai malonu. O pačiu didžiausiu iššūkiu man tapo gelbėjimo operacija ore susidūrus dviem sklandytuvams. Iš pradžių nežinojome sklandytojų pavardžių, detalių, reikėjo didelės savitvardos – juk varžybose dalyvavo ir mano sūnus...“, – neslėpė emocijų V. Motūza.
Iš pradžių nežinojome sklandytojų pavardžių, detalių, reikėjo didelės savitvardos.
Paklaustas, kuo skiriasi jaunimo sklandymo varžybos nuo įprastų, čempionato direktorius sakė, kad niekuo. „Sportas yra sportas. Jaunesni pilotai galbūt yra šiek tiek azartiškesni, nors azartą šaldo ne tik griežtos taisyklės, bet ir baudos, pvz., negalima skristi debesyse, taip pat skrydžio metu visada turi veikti įrenginys, fiksuojantis apie skraidymo aparatų suartėjimą. Varžybų metu pasitaikė tokių taisyklių pažeidimų. Vis tik lyderius buvo galima iš anksto spėti, nes jie užima aukštus reitingus tarptautinėje sportininkų reitingų lentelėje, jie ir nugalėjo. Tačiau kiekvienam naujam pilotui varžybos tampa, neabejotinai, dideliu tramplinu į sporto aukštumas“, – sakė V. Motūza.
Čempionato dalyvių saugumu, greitais ir saugiais pakilimais bei bendra tvarka rūpinosi antžeminė starto komanda – Emilija Kutikovaitė, Benas Paškevičius, Bernardas Gončaras, Gintarė Mačiulytė, Renalda Čiupailaitė, Regimantas Rauba, Martynas Samulėnas, Martynas Rafanavičius, Matas Motūza, Steponas Motūza, Žaneta Pašukevičiūtė, Saulė Daugelavičiūtė, Agnė Jašinskaitė, Kotryna Liaugaudaitė, Diana Valinčiūtė ir Paulius Pileičikas; komandos koordinatorė – Elzė Maslauskaitė, o jai svarbius patarimus apie darbo organizavimą dalino administratorė Jūratė Jonušienė.
Varžybų dvasia išskrido kartu su sportininkais į įvairias Europos šalis. Socialiniuose tinkluose, asmeniniuose susirašinėjimuose bus užfiksuotos ne tik svarbiausios sporto, bet ir bendravimo akimirkos, draugystės nuotaika, dėl kurios ir vyksta varžybos.