Pagreitėjo Lietuvos aeroklubo prezidentų rotacija. Nepraėjus ir pusmečiui po praėjusios rinkiminės-ataskaitinės konferencijos lapkritį, kai LAK prezidentu buvo išrinktas 75-erių Ignas Stankovičius, kovo 26-ąją LAK nariai vėl rinkosi rinkti prezidento ir juo tapo Arūnas Gražulis (43 m.). Tai 17-tasis šios organizacijos vadovas.
Pastaruoju metu Lietuvos aeroklubo prezidentai yra renkami dviejų metų kadencijai. Reta išimtimi tapo I. Stankovičiaus nė pusės metų netrukęs bandymas.
Naujasis šalies aviatorius vienijančios organizacijos vadovas A. Gražulis, pakalbintas Velykų laikotarpiu, papasakojo apie ketinimus savo darbu ir entuziazmu prisidėti prie LAK tradicijų tęstinumo.
Visgi aviatorių bendruomenė – tai daugiau nei vien sportas. Greta paramos sportui klausimų svarbią vietą užima teisinis reguliavimas dėl oro erdvės naudojimo ir kt.
„Neketinu skelbti revoliucinių lozungų. Esu evoliucinio kelio šalininkas. Sporto federacijos turi aiškias savo veiklos vizijas. Lietuvos aviacijos sporto vystymuisi reikalinga tik daugiau supratimo iš šalies valdžios na, ir žinoma, didesnis finansavimas. Visgi aviatorių bendruomenė – tai daugiau nei vien sportas. Ir greta paramos sportui klausimų aviatorių bendruomenei svarbiausiais klausimais lieka teisinis reguliavimas – tiek kompromiso paieška su krašto apsaugos sistemos poreikiais dėl oro erdvės naudojimo, tiek kai kurie teisiniai lengvosios aviacijos reguliavimo klausimai, ypač susiję su naujo modus vivendi paieška po neseniai įvykusio aerodromų perdavimo savivaldybėms. Žinoma, atskirų klausimų yra ir bus daugiau. Neabejoju, kad galime kiekvieną jų protingai, greičiau ar lėčiau, išspręsti“, – sakė A. Gražulis.
LAK prezidentas yra viešojo sektoriaus profesionalas, baigęs VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutą, dirbantis ES paramos programų įgyvendinimo srityje, taip pat dėstantis M. Romerio universitete, ultralengvųjų orlaivių ir sklandytuvų pilotas.
Viena iš Lietuvos aeroklubo atsinaujinimo krypčių mato platesnį vaikų, jaunimo įtraukimą.
A. Gražulis prisipažino, kad aviacija „užsikrėtė“ dar vaikystėje. Akcentuodamas, kad meilę sparnams reikia ugdyti nuo vaikystės, todėl ir viena iš Lietuvos aeroklubo atsinaujinimo krypčių mato platesnį vaikų, jaunimo įtraukimą.
„Jei tikėti mano močiute, tai dar vaikas būdamas rodydavau į lėktuvus ir sakydavau, kad noriu skristi. Aviacija iš tikrųjų mane traukė. Maždaug prieš 15 metų šokinėjau parašiutu Pociūnuose, Kyviškėse. Tų šuolių nebuvo daug, gal pora dešimčių. Po vieno ne itin sėkmingo nusileidimo, po kurio gal pusmetį negalėjau ne tik bėgti, bet ir sulenkti kojos, teko atsisveikinti su šiuo užsiėmimu. Tiesa, įtraukiau brolį į šį sportą ir jis labai greitai gavo licenciją. Nors brolis taip pat nutolo nuo to sporto, netgi ilgai laikytą parašiutą pardavė, o aš prie aviacijos grįžau kitaip“, – pasakojo Arūnas.
Tas kitaip, tai pradėta kelionė sklandytojo licencijos link ir azartiškas keliautojo po pasaulį hobis. „Esu didelis kelionių fanas. Mėgstu ieškoti pigių bilietų ir leistis į keliones – tiek artimas, tiek ir tolimas. Esant nuotaikai pildau internetinį kelionių blogą. Nors tai su kelionėmis ir nelabai susiję, bet prieš šešerius metus pradėjau mokytis pilotuoti ultralengvąjį lėktuvą Paluknio aerodrome. Mano instruktoriumi buvo pilotas akrobatas Žilvinas Lidžius. Kaip instruktorius jis ne itin „gaili“ savo studentų, tačiau iš tokio profesionalo gautos pamokos, kurių bendras vardiklis buvo praktinis gebėjimas išlaikyti šaltą galvą net ir didelio streso akimirką, labai pravertė tiek lėktuve, tiek ir ant žemės.“
Į LAK prezidento postą kandidatu A. Gražulį pasiūlė Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija.
Įgyta lakūniška patirtis dar labiau įtraukė į aerodromų, skraidymų pasaulį. „Pradėjęs skraidyti kažkaip tapau keleto aeroklubų konsultantu, padėjau rengti siūlymus dėl aviaciją reglamentuojančių teisės aktų keitimo, organizuoti susitikimus su politikais ir pareigūnais,“ – prisipažįsta naujasis LAK prezidentas. Į LAK prezidento postą kandidatu A. Gražulį pasiūlė Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija, o LAK nariai patikėjo šias pareigas naujai dviejų metų kadencijai.
Neseniai kartu su pora bendraminčių A. Gražulis įsigijo vokiečių gamybos aukštasparnį lėktuvą „Ikarus C42“. Todėl tikėtina, kad skraidantį LAK prezidentą bus galima vis dažniau sutikti įvairiuose Lietuvos aerodromuose. O vieną mėgstamiausių (kol kas) maršrutų pilotas apibūdino taip: „Bent jau Vilniaus apylinkių gyventojams itin geras maršrutas yra anksti ryte saulėtą vasaros dieną kilti iš Paluknio aerodromo Trakų link, ir apsukus porą ratų aplink pilį, skristi per Lentvarį link Elektrėnų, ten – aplink ežerą, o tada Kruonis su didžiuoju viršutiniu hidroelektrinės baseinu. Kauno marios gana retai fotografuojamu rakursu – iš rytų, po ko būtina nusileisti Pociūnuose ledų ir kavos.“
Tiesa, A.Gražulis šypsodamasis priduria, kad kiti lakūnai gali nesunkiai įrodyti, jog dar gražesni maršrutai yra skrendant į Nidą, Ignalinos ežerynuose ar kitose šalies vietose.
Pokalbis išsiplėtė ir apie aerodromus, jų likimą, statusą, aviacijos įstatymo pataisas, bet leiskime prezidentui šiek tiek padirbėti, pakalbinsime vėliau, prasidėjus aktyvesniam sporto sezonui.
LAK prezidento pareigas einantis A. Gražulis sako, kad yra pasiryžęs mokytis naujų dalykų, siekti investicijų pritraukimo į aviacijos sportą bei sukurti patrauklią viziją (sėkmės formulę), kuri leistų aviatorių pomėgius jungti su valstybės institucijų interesais.