Taip įdomu varžytis ore dar nebuvo! Оro navigacijos lenktynės – naujos FAI formato varžybos Lietuvoje vyko pirmą kartą. Tiesa, praėjusiais metais vyko bandomosios, parodomosios. Šiemet liepos 1 dieną Paluknio aerodrome starto linijon stojo 7 ekipažai.
Organizatoriai įsitikinę, kad dalyvių kituose etapuose, o jų dar bus du – rugpjūtį ir rugsėjį, bus gerokai daugiau. Geras oras (iš tikrųjų vos pakenčiamas) buvo tik Vilniaus apylinkėse, norintys atskristi iš toliau tiesiog negalėjo dėl itin lietingo dangaus.
Skrydžio laikas – vos 15 minučių, todėl išlaikomas didelis azartas, varžybos vyksta greitai, nevargina.
„Šios varžybos – tai skridimas savo malonumui. Viskas taip gerai paruošta, kad bet kuris pilotas maršrutą gali suskristi be streso, tai labai patrauklu ir patiems lakūnams, ir tiems, kurie juos stebi žemėje, laukiantiems – jie mato ekranuose, onlin‘e, kaip vyksta varžybos, kaip sekasi skristi, ar pataiko lėktuvas skristi numatytu oro tuneliu. Svarbu yra laiku startuoti ir laiku kirsti finišo punktą, taip pat nepatekti į pažymėtas zonas. Už paklaidas skiriami baudos taškai. O skrydžio laikas – vos 15 minučių, todėl išlaikomas didelis azartas, varžybos vyksta greitai, nevargina“, – pasakojo vienas iš organizatorių Povilas Liberis.
Oro lenktynių taisyklės labai paprastos – jose gali dalyvauti visi bendrosios aviacijos lėktuvai, gavę užduotis lakūnai ruošiasi pakilimui pusvalandį. Startuoja po du lėktuvus vienu metu ir skrenda lygiagrečiais koridoriais, kurių kiekvieno plotis – apie vieną kilometrą, rekomenduojamas skrydžio aukštis 300-450 metrų. Baudos taškai skiriami už išskridimą iš koridoriaus, maršrutas yra kampuotas, su posūkiais. Šių lenktynių pirmojo etapo dalyviai skrido du kartus. Po dviejų pratimų pasimatė, kad baudos taškų daugiau prisirinkta pirmajame skrydyje, antrajame skrydyje visi gavo gerokai mažiau baudos taškų.
Pirmoje vietoje įsitvirtino panevėžietis Laurynas Griauzdė (nuotraukoje) su buvusiu savo mokiniu šiauliečiu Mindaugu Klimu.
Suskaičiavus dviejų pratimų baudos taškus, paaiškėjo lyderiai: pirmoje vietoje įsitvirtino panevėžietis Laurynas Griauzdė su buvusiu savo mokiniu šiauliečiu Mindaugu Klimu (pirmo skrydžio baudos taškai 510, antrojo – 129, lėktuvas „Cessna 152“), antrieji buvo Giedrius Kožemiako ir Bernardas Maršalka (baudos taškai 582 ir 141, „Diamond Katana DA20“), treti – Donatas Baikštys ir Kipras Jankauskas (baudos taškai 689 ir 93, „Cessna 152“).
Laurynas po varžybų patikino, kad šios įdomios, nevarginančios lenktynės turėtų pritraukti daug daugiau dalyvių ateityje.
„Šios varžybos – naujas dalykas, man tai buvo savaitgalio relaksas. Netikėtai trumpi maršrutai, pats skrydis truko tik 11,7 min. Labai tiksliai reikia startuoti ir pasiekti finišo zoną sekundės tikslumu, reikia neišklysti iš užduoto koridoriaus, tačiau pats pasirenki posūkio punktus. Įgulai praverčia precizinio skraidymo įgūdžiai. Prieš porą metų teko dalyvauti pasaulio prezicinio skraidymo čempionate Danijoje, tai geriausi pilotai surenka tik keletą baudos taškų – tai beveik protu nesuvokiama, kai mes tuo tarpu – virš 500. Geriems rezultatams pasiekti reikia vos ne kasdienių treniruočių, turėti didelę pagalbininkų komandą. O oro navigacijos lenktynės skiriasi ir nuo ralio, ir nuo precizinio skraidymo varžybų – tai smagus laiko praleidimas ore, su kolegomis. Šių lenktynių pagrindinė idėja, kad jas galima tiesiogiai stebėti, kaip juda lėktuvai ore, tai labai azartiška.“
Kitas oro navigacijos lenktynių etapas vyks Molėtų aerodrome rugpjūčio 12 dieną. Lietuvos bendrosios aviacijos sporto federacija kviečia visus aktyviai dalyvauti.
Nuotraukos – Mantas Jankus.