COVID-19 pandemija pakeis pasaulį. Iš Kinijos kilęs virusas šiuo metu terorizuoja daugelį šalių ir bent jau kol kas negalime prognozuoti, kada pandemija pasieks savo piką. Šalys uždarė sienas, o žmonės užsidarė namuose. Oro uostai, kurie sudaro itin palankią terpę epidemijų plitimui, stipriai ištuštėjo. Su klientų praradimu ir paties viruso plitimu aviacijos sektorius kovoja savais būdais.
Atšaukti skrydžiai, nutupdyti didžiausi lėktuvai, atostogų išleisti darbuotojai - šios priemonės jums yra žinomos. Tačiau pažaboti viruso plitimą bei nuraminti panikuojančius žmones bandoma ir kitais būdais. Štai 7 įdomūs ir gal šiek tiek neįprasti sprendimai, apie kuriuos tikriausiai net nebūtumėte susimąstę:
Vienas vyras Niujorke kovo pradžioje pasijuto prastai. Įtariant koronavirusą buvo paimti mėginiai, tačiau šis žmogus nusprendė nelaukti rezultatų. Jis jau buvo suplanavęs kelionę į Floridą, todėl drąsiai nukeliavo į Džono F. Kenedžio tarptautinį oro uostą ir įsėdo į „JetBlue“ lėktuvą. Prieš pat skrydį vyras sulaukė žinios, kad jo testas yra teigiamas - jis yra infekuotas. Lėktuvo įgulą apie šią problemą jis informavo ne iš karto. Tiksliau - apie tai jis užsiminė tik lėktuvui nusileidus.
Teko dezinfekuoti lėktuvą, pranešti oro uostui Niujorke, informuoti keleivius. „JetBlue“ į tai sureagavo labai rimtai. Ir, kadangi keleivis skrido, žinodamas, kad nešioja pavojingą infekciją, nuo šiol jam uždrausta naudotis šių oro linijų paslaugomis.
Dabar, kai keleivių srautas yra stipriai susitraukęs, oro linijos turi taupyti. Bet ar žinojote, kad kartais geriausias būdas sutaupyti yra ir toliau vykdyti maršrutus tuščiais lėktuvais?
Lėktuvai neabejotinai yra ir dažniau valomi. (DeltaNewsHub, Wikimedia)
Labiausiai užimti oro uostai oro linijoms suteikia tvarkaraščio eilutes, kuomet bendrovių lėktuvai gali kilti ir leistis. Jei oro linijos neišnaudoja savo eilučių, jos vėliau gali atitekti kitoms bendrovėms . Taigi, siekdamos neprarasti savo pozicijų kai kurios oro linijos į keliones siunčia tuščius lėktuvus.
Taip, supratote teisingai - skraidyti tuščiais lėktuvais kartais apsimoka labiau, nei neskraidyti išvis. Tiesa, tai galioja tik patiems užimčiausiems oro uostams.
Kovo 16 dieną austrų pilotas iš aerodromo netoli Vienos pakilo su svarbiu tikslu - ore užrašyti žinutę pasauliui. „Diamond DA40 Diamond Star“ kurį laiką vingiavo ore, radarų ekranuose piešdamas užrašą „Stay Home“ („Lik namie“). Tai - svarbi žinutė ir patarimas visiems COVID-19 pandemijos paveiktų kraštų žmonėms. Likdami namuose žmonės iš esmės nieko nedarydami gali sulėtinti viruso plitimą. Grotažymė „#stayhome“ socialiniuose tinkluose populiari jau ne vieną savaitę.
Tikriausiai girdėjote rekomendacijas, kad dabar būtina laikytis bent 1-2 metrų atstumu nuo kitų žmonių. Gatvėje tai pasiekiama pakankamai nesunkiai, parduotuvėse ir vaistinėse tai taip pat įmanoma. Tačiau lėktuvuose tiesiog nėra tokių sąlygų.
Matuojama atvykusių keleivių temperatūra. (Vasyatka1, Wikimedia)
Taigi, „Alitalia“ paskelbė, kad keleiviai privalo dėvėti kaukes, kuriomis privalo pasirūpinti patys. Į skrydžius, kuriuose neįmanoma užtikrinti vieno metro atstumo tarp keleivių, žmonės be kaukių gali būti ir neįleidžiami. Medicininės kaukės neapsaugo taip gerai, kaip respiratoriai, tačiau vis tiek ženkliai sumažina viruso plitimo galimybes.
Gvajakilio mieste Ekvadore kilo keistas incidentas. Nors skrydžiai nebuvo uždrausti, oro uosto teritorijoje pasirodė būrys policijos automobilių. Jie ėmė ir išsirikiavo ant pakilimo tako. Oro uoste buvo laukiama dviejų komercinių lėktuvų, tačiau juos teko nukreipti į gretimus oro uostus.
Žinote, kas keisčiausia? Oro uostas nelaukė policijos pareigūnų, o ir Ekvadoro valdžia paskelbė, kad tokių įsakymų niekam nedavė. Po kelių valandų policijos automobiliai išsisklaidė ir oro uostas toliau tęsė savo įprastą darbą.
Nuo šiandien, kovo 25 dienos, „Southwest“ oro linijos nutraukia užkandžių ir gėrimų dalijimą skrydžio metu. Daugelis keleivių yra įpratę užkandžiauti skrydžio metu, tačiau tam būtinas kontaktas su skrydžio palydovu. Saugodama savo darbuotojų ir keleivių sveikatą „Southwest“ nusprendė laikinai sustabdyti šias paslaugas.
Keleiviai vis dar galės užkandžiauti atsineštu maistu. Jie taip pat galės paprašyti vandens. Tačiau tai - viskas. Kitos oro linijos taip pat ėmė riboti ar visiškai stabdyti nebūtiną keleivių aptarnavimą skrydžių metu.
Oro linijos nori nuraminti keliautojus ir, žinoma, nenori prarasti pajamų. Biudžetinės Vietnamo oro linijos „Vietjet“ ėmė siūlyti neįprastą draudimą nuo koronaviruso infekcijos. Norintys jį įsigyti privalo sutikti su visa eile sąlygų bei pasižadėti, jog laikysis visų numatytų saugumo bei higienos taisyklių. Viskuo kitu pasirūpins „Vietjet“ draudimas.
„Vietjet“ siūlo draudimą, kad išsaugotų kiek įmanoma daugiau keleivių. (Long Ethan, Wikimedia)
Jei apsidraudęs žmogus per 30 dienų laikotarpį nuo skrydžio dienos susirgs COVID-19, jis gali tikėtis išmokos nuo 20 iki 200 milijonų Vietnamo dongų. Skamba įspūdingai, bet eurais tai 784-7840. Žinoma, taip oro linijos ne šiaip rūpinasi savo keleiviais, bet nori išlaikyti savo klientus.
Visos pandemijos iki šiol praėjo ir COVID-19 praeis. Dabar tiesiog turime būti dėmesingi, kiek įmanoma daugiau laiko praleisti namuose, vengti susibūrimo vietų. Nors ši pandemija kai kurioms oro linijoms gali būti pražūtinga, verslas kaip ir gamta nepripažįsta vakuumo - pradingusias bendroves pakeis naujos. Ir vėl keliausime