Degantis lėktuvas, dideliu greičiu skrodžiantis tūpimo taką – retas reginys, tačiau būtent taip atrodė gegužės 5 dienos vakare lėktuvo „SuperJet 100“ nusileidimas Rusijos sostinės Šeremetjevo oro uoste.
„Aeroflot“ oro bendrovei priklausančio Rusijos gamybos keleivinio lėktuvo „Sukhoi SuperJet 100“ variklis užsidegė avarinio nusileidimo metu, lėktuvui keletą kartų paliečiant taką, pasišokinėjant.
Įgula, skraidinusi keleivius iš Maskvos į Murmanską, nutarė grįžti į starto oro uostą nepasiekus tikslo. Skrydžio pradžia – pora minučių po 18 val., nusileidimas – apie 18.40 valandą (kitu šaltiniu 18.32 val.). Ore iškilo techninių nesklandumų ir lėktuvas, pasisukiojęs virš Maskvos regiono, nusileido, antruoju bandymu, nes nepavyko to padaryti iš pirmo karto.
Tūpimo metu, sulūžus lėktuvo važiuoklei užsidegusiame lėktuve žmonės buvo įkalinti, kol lėktuvas visiškai sustojo.
Kol lėktuvas nesustojo, jis dar skrenda, o šis atvejis tai patvirtina. Tūpimo metu, sulūžus lėktuvo važiuoklei užsidegusiame lėktuve žmonės buvo įkalinti, kol lėktuvas visiškai sustojo. Iš greitai atvirose liepsnose paskendusio orlaivio per priekinę gelbėjimo avarinę sistemą skubėjo trauktis nuo nelaimės žmonės. Ugnis visiškai nuniokojo lėktuvo dalį nuo sparnų iki uodegos, yra žuvusių žmonių. Visą gegužės 5-osios vakarą buvo tikslinama, kiek aukų nusinešė ši nelaimė. Oficialiais duomenimis, skrido 73 keleiviai ir 5 įgulos nariai. Vėlai vakare „Aeroflot“ paskelbė gyvųjų sąrašą, jame buvo išvardytos 33 pavardės. Tarp žuvusiųjų yra du vaikai.
Skelbiamas apklaustų liudininkų teiginys, kad kilus gaisrui kai kurie keleiviai puolė gelbėti savo daiktų iš lentynų, tai sukliudė evakuoti žmones, aukų skaičius, tikėtina, galėjo būti mažesnis.
Katastrofos tyrėjų preliminariais duomenimis, avarija įvyko į lėktuvą trenkus žaibui. Šeremetjevo oro uosto šaltinis sako, kad lėktuvas „SuperJet 100“ išsiuntė nelaimės signalą maždaug 10 min. po pakilimo, po to radijo ryšys su juo buvo prarastas, todėl lėktuvas nusileido visiškoje tyloje.
„Pagrindinė versija yra žaibo smūgis į lėktuvą, po kurio išsijungė automatika. Tai patvirtino vienas iš įgulos narių“, – sakė vienas tyrėjų.
Pasak oro bendrovės „Aeroflot“ atstovo maksimo Fetisovo, lėktuvo „SuperJet 100“ vadas yra patyręs pilotas, šiuo lėktuvu priskraidęs 1400 val., o bendra patirtis – 6800 valandų ore.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas nurodė nuodugniai ištirti šios nelaimės priežastis, o premjeras Dmitrijus Medvedevas įsakė suformuoti tam specialią valstybinę komisiją. Federalinis tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą dėl oro transporto priemonių saugos naudojimo taisyklių pažeidimo. Tyrimo ėmėsi ir Federalinė transporto prokuratūra.
Šeremetjevo oro uostas gegužės 5 vakarą po avarinio „Aeroflot“ lėktuvo nusileidimo veikė ribotu režimu, dirbant vienam kilimo ir tūpimo takui. Iki 21 val. vėlavo 53 reisai, vienas buvo atšauktas.
Prisiminkime, kad keleivinis lėktuvas „Sukhoi SuperJet 100“ savo skrydžių karjerą pradėjo nuo katastrofos 2012-ųjų gegužę. Ikiserijinės gamybos „SSJ-100“ lėktuvas nukrito netoli Indonezijos sostinės Džakartos per parodomąjį skrydį. Žuvo visi 45 juo skridę žmonės. Būta ir kitų avarijų.
Gegužės 5 dieną sudegęs „SeperJet 100“ lėktuvas buvo pastatytas 2017 metų rugpjūčio mėnesį, gamyklinis numeris 95135. Šių metų balandžio pradžioje orlaiviui buvo atlikta planinis techninis aptarnavimas.
Balandžio 9 d. Rusijos žurnalistas Germanas Kostrinskis paskelbė publikaciją apie tai, kad lėktuvas „SeperJet 100“, norėdamas atsiriekti regioninių orlaivių rinkos dalį pasaulyje, susiduria su nuolatine verslo kliūtimi – mažos oro bendrovės, ieškančios pigesnių lėktuvų, dažnai pačios turi finansinių problemų. Publikacijoje skelbiama, kad per dvi savaites lėktuvų gamintojas neteko dviejų potencialių stambių užsakovų. Slovėnijos „Adria“ ir Meksikos oro bendrovė „InterJet“ atsisakė nuo ketinimų pirkti rusiškus lainerius iš „Sukhoi“ kompanijos. Teigiama, kad formaliai priežastys nesusiję su lėktuvo kokybe. Ir slovėnų, ir meksikiečių bendrovės išgyvena finansinį sunkmetį.
Jeigu „Sukhoi“ nebetaikys lėktuvų techninio aptarnavimo nuolaidų sistemos kompanijai „InterJet“, vienintelei užsienio bendrovei, eksploatuojančiai „SuperJet 100“ lėktuvus, tai gali lemti oro vežėjo bankrotą.