Atostogų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ ir vėl skaičiuoja pelną – po nuostolingų 2016-ųjų, metinis 2017 m. pelnas pasiekė 5,1 mln. eurų. Atskleidusi būdus, kuriais praėjusiais metais stabilizavo veiklą, šiemet „Small Planet Airlines“ nebevaržo ambicijų – planuoja tapti didžiausia oro bendrove Baltijos šalyse.
Kovo 15 dieną vykusioje spaudos konferencijoje įmonė įvardijo keturias pagrindines strategines atsigavimo priemones: lėtesnis, bet apskaičiuotas augimas 2017 metais, punktualumo problemas padėję išspręsti du pakaitiniai orlaiviai, didesnis įgulų skaičius, pagerinta mokymų vadyba ir kokybė.
Praėjusius metus skyrėme išmoktoms pamokoms įsisavinti ir veiklai normalizuoti, paaugome tik vienu orlaiviu. Džiugu, kad šiemet jau galime judėti visu greičiu pirmyn.
Praėjusiais metais kompanijos pajamos pasiekė 323,1 mln. eurų, arba 45 proc. daugiau nei prieš metus. 2017 m. „Small Planet Airlines“ iš viso pervežė 2,7 mln. keleivių – 35 proc. daugiau, nei 2016 metais. Bendrovė skaičiuoja, kad pagal pervežtų keleivių skaičių, pajamas ir orlaivių parko dydį jau šiemet ji turėtų tapti didžiausia Baltijos šalyse.
„Praėjusius metus skyrėme išmoktoms pamokoms įsisavinti ir veiklai normalizuoti, paaugome tik vienu orlaiviu. Džiugu, kad šiemet jau galime judėti visu greičiu pirmyn – planuojame orlaivių parką papildyti net 6 lėktuvais, tad Europoje jų turėsime 28. Atitinkamai augs ir keleivių srautas – tikimės pervežti beveik 4 mln. atostogautojų, pajamos turėtų didėti maždaug trečdaliu“, – bendrovės rezultatus komentuoja „Small Planet Airlines“ vadovas Kristijonas Kaikaris.
Lietuvoje skraidys 3 šios oro bendrovės lėktuvai. Iš viso „Small Planet Airlines“ lietuviams siūlys 28 atostogų kryptis.
Stabilizuodama veiklą, „Small Planet Airlines“ itin daug dėmesio skyrė skrydžių punktualumui. Pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 261/2004 (Keleivių teisės), jei skrydis yra atšaukiamas arba atidedamas ilgiau nei 3 valandas, keleiviams skiriamos kompensacijos.
2016 metais net 3,76 proc. bendrovės skrydžių buvo atidėti 3 valandoms ar ilgiau. Sprendimas net du bendrovės orlaivius naudoti kaip pakaitinius pasiteisino – praėjusias metais vos 1,36 proc. „Small Planet Airlines“ skrydžių buvo atidėti ilgesniam nei 3 val. laikui. Dėl šių kelių procentų įmonei pavyko sumažinti išlaidas, skirtas kompensacijoms padengti.
„Reguliariųjų reisų oro bendrovėms yra lengviau pasiekti geresnius punktualumo rodiklius dėl stabilių tvarkaraščių skraidant iš taško į tašką, taip pat skrydžio laiką prailginant teoriškai, nors praktiškai jis trunka trumpiau. Šiuo metu savo punktualumu esame labai patenkinti, tačiau plečiantis į naujas rinkas laukia didžiulis iššūkis išlaikyti tokį lygį, todėl tai liks vienas iš mūsų prioritetų“, – sako K. Kaikaris.
Sparčiausiai augančia „Small Planet Airlines“ rinka šiemet taps Vokietija – iš šios šalies bazių skraidys net 10 bendrovės orlaivių. Tarp Vokietijos partnerių – 4 didžiausios šalies kelionių agentūros. Tikslas – per metus Vokietijoje pervežti 1,8 milijono keleivių.
Vokietija yra didžiausia Europos aviacijos rinka, natūralu, kad ten didelė paklausa, o po „Air Berlin“ ir „Niki“ žlugimo atsivėrė papildoma niša.
„Ilgą laiką didžiausia mūsų rinka buvo Lenkija, bet šiemet ten didesnės plėtros neplanuojame, prisidės tik vienas orlaivis, didžiausias tikslas – išlaikyti stabilumą. Vokietijoje planuojame augti daugiau nei dvigubai. Tokį žingsnį padiktavo verslo poreikiai: pirma, Vokietija yra didžiausia Europos aviacijos rinka, natūralu, kad ten didelė paklausa, o po „Air Berlin“ ir „Niki“ žlugimo atsivėrė papildoma niša; be to, visą laiką siekėme diversifikuoti savo veiklą ir nepriklausyti nuo vienos rinkos“, – teigia K. Kaikaris. Pasak jo, plėtra Vokietijoje labai svarbi ir mažinant sezoniškumo keliamus iššūkius, mat vokiečiai daug skraido ne tik vasarą, bet ir žiemą, – jau išparduoti visi 2018–2019 m. žiemos sezono „Small Planet Airlines“ bilietai.
Sparčią plėtrą „Small Planet Airlines“ 2018 metais vykdys ir Azijos regione. Šiuo metu Kambodžoje įsteigtoje įmonėje skraido bendrovės 2 orlaiviai, tačiau iki metų pabaigos šis skaičius turėtų pasiekti 6 ar net 8. Bendrovė daugiausia orientuojasi į išvykstamąjį kinų turizmą – šiuo metu skraidina keleivius tarp Palau ir Honkongo bei tarp Makao, Kambodžos, Vietnamo ir Balio.
Azija pasirinkta neatsitiktinai. „Mūsų tikslas yra skraidyti Kinijos rinkoje, tačiau Kinijos vyriausybė reikalauja, kad bendrovė, norinti teikti skrydžių paslaugas šios šalies rinkoje, turėtų 1 metų patirtį ir būtų įvykdžiusi mažiausiai 1000 skrydžių“, – teigia K. Kaikaris. „Small Planet Airlines“ komercijos departamento vadovas Valentinas Jankelaitis tikisi, kad jau spalį įmonė bus pasiekusi reikiamus skaičius ir sezoną Kinijoje pradės per patį piką, gruodžio–vasario mėnesiais.