Lapkričio 12 d. prasidėjo penkias dienas truksianti 15-ojo Dubajaus (JAE) aviacijos paroda. Jau pirmąją parodos dieną buvo sudaryti milijardais JAV dolerių įkainuoti užsakymai. Šių metų parodoje savo produkciją pristato daugiau nei 1,2 tūkst. eksponentų, kurių stendus, kaip prognozuojama, aplankys daugiau nei 70 tūkst. žmonių. Jiems taip pat bus suteikta galimybė išvysti populiariausius ir naujausius orlaivius, kurių parodoje turėtų būti eksponuojama daugiau nei 150.
Šių metų parodoje savo produkciją pristato daugiau nei 1,2 tūkst. eksponentų, kurių stendus, kaip prognozuojama, aplankys daugiau nei 70 tūkst. žmonių. Jiems taip pat bus suteikta galimybė išvysti populiariausius ir naujausius orlaivius, kurių parodoje turėtų būti eksponuojama daugiau nei 150.
Vos tik prasidėjus parodai, „Boeing“ pavyko sudaryti 15,1 mlrd. JAV dolerių vertės sandorį su oro bendrove „Emirates“. Oro bendrovė perka 40 „Boeing 787-10 Dreamliner“ lėktuvų.
Jau pirmąją parodos dieną tapo aišku, kad didžiausias traukos objektas yra kompanija „Boeing“. Vos tik prasidėjus parodai, „Boeing“ pavyko sudaryti 15,1 mlrd. JAV dolerių vertės sandorį su oro bendrove „Emirates“. Oro bendrovė perka 40 „Boeing 787-10 Dreamliner“ lėktuvų. Šis užsakymas bus pradėtas vykdyti 2022 m., o paskutinieji užsakyti „Boeing“ lėktuvai „Emirates“ pasieks 2030 m. Tačiau „Emirates“ buvo ne vienintelė oro bendrovė, parodos metu išreiškusi susidomėjimą „Boeing“ lėktuvais. Dubajuje su šia kompanija 1,9 mlrd. JAV dolerių vertės sandorį sudarė Azerbaidžano oro bendrovė „Azerbaijan Airlines“. Remiantis sandoriu, po kelių metų oro bendrovės lėktuvų flotilę papildyti turėtų penki „Boeing 787-8 Dreamliner“ lėktuvai. „Azerbaijan Airlines“ taip pat išreiškė ketinimą ateityje įsigyti ir dar du papildomus „Boeing“ lėktuvus, tačiau kol kas neapsisprendė dėl jų modelio.
Dubajaus aviacijos parodoje naujų sandorių siekia ir aviacijos milžinas „Airbus“. Skelbiama, kad šiemet pagal naujų užsakytų lėktuvų skaičių „Airbus“ ženkliai atsilieka nuo „Boeing“. Per 10 mėnesių „Airbus“ spėjo sulaukti apie 290 lėktuvų užsakymų, tuo tarpu „Boeing“ giriasi dvigubu skaičiumi. Dubajuje „Airbus“ tikisi sulaukti maždaug 30-ies modelio „A380“ užsakymų iš oro bendrovės „Emirates“.
Pirmąją dieną buvo sudarinėjami ir karinių orlaivių užsakymai. Štai JAE oro pajėgos pateikė 60-ies naikintuvų „General Dynamics F-16 Fighting Falcon“ užsakymą. Jis yra vertinamas daugiau nei 1,1 mlrd. JAV dolerių.
Dėmesio sulaukė ne tik orlaivių, bet ir jų komponentų gamintojai. Nemenka, 1,9 mlrd. JAV dolerių suma įvertinamą užsakymą variklių gamintojui „CFM International“ pateikė Bahreino oro bendrovė „Gulf Air“. Tokia suma buvo įkainuoti 58 oro bendrovės užsakyti „LEAP-1A“ varikliai. Jie ateityje turėtų būti montuojami 29-iuose „Gulf Air“ priklausančiuose „Airbus A321neo/A320neo“ lėktuvuose.
Nors Dubajaus aviacijos paroda garsėja jos metu sudarytų milžiniškų užsakymų gausa, tačiau tai tik dalis visos parodos struktūros. Todėl be milijardais įkainuotų sandorių, pirmąją parodos dieną būta ir kitų naujienų. Viena jų – pirmą kartą užsienyje pristatytas japoniškas karinis transportinis lėktuvas „Kawasaki C-2“. Jį japonai į Dubajų atgabeno tikėdamiesi sulaukti susidomėjimo iš užsienio valstybių oro pajėgų. „Kawasaki“ giriasi, kad „C-2“ yra tarpinis variantas tarp populiarių kitų tokio tipo orlaivių „Lockheed C-130 Hercules“ ir „Boeing C-17 Globemaster III“. Tikimasi, kad daugiausia dėmesio japoniškas lėktuvas sulauks iš Jungtinių Arabų Emyratų, Naujosios Zelandijos oro pajėgų ir iš tų, kurios artimiausiu metu planuoja nustoti naudoti „C-130 Hercules“ lėktuvus, ieškodamos kuo juos pakeisti.
Brazilijos lėktuvų gamintojas „Embraer“ parodoje pristatė naująjį savo gaminį – keleivinį lėktuvą „E190-E2“. Taip pat buvo pranešta, kad modelio sertifikavimas artėja į pabaigą ir po maždaug 90 dienų bus gauti visi reikalingi tinkamumo skraidymui sertifikatai. Tai reiškia, kad „Embraer E190-E2“ pirmajam užsakovui – oro bendrovei „Wideroe“ bus pristatytas laiku, kaip ir buvo planuota – kitų metų balandį.
Pirmą kartą užsienyje pristatytas japoniškas karinis transportinis lėktuvas „Kawasaki C-2“. „Kawasaki“ giriasi, kad „C-2“ yra tarpinis variantas tarp populiarių kitų tokio tipo orlaivių „Lockheed C-130 Hercules“ ir „Boeing C-17 Globemaster III“.
Sraigtasparnių gamintojas „Bell“, į parodą atvežęs naująjį, 232 km/val. greitį pasiekiantį „505 Jet Ranger X“, paskelbė, kad šio modelio orlaivis visai neseniai buvo sertifikuotas skrydžiam Europos Aviacijos saugumo agentūros (EASA).
Dar viena parodos naujiena – „Boeing“ patvirtino, kad neketina atnaujinti keleivių gabenimui skirto modelio „767-300ER“ gamybos. Nors mėnesio pradžioje pasirodė pranešimai, kad oro bendrovė „United Airlines“ yra suinteresuota, jog „Boeing“ atnaujintų keleivinio varianto gamybą, tačiau Dubajuje gandai paneigti. „United Airlines“ įdomumo dėlei paprašė gamintojo paskaičiuoti, kiek šiuo metu galėtų kainuoti nuo 2014 m. nebegaminamas „767-300ER“ modelis. Galimos kainos skaičiavimas tėra tik paslauga, kurios paprašė „United Airlines“, todėl kol kas „Boeing“ jokių planų apie „767-300ER“ gamybos atnaujinimą neturi. „Boeing“ ir toliau gamins tik krovininę „767“ modelio modifikaciją.