Spalio pabaigoje paskelbtoje „Ryanair“ finansinėje ataskaitoje matyti, kad nors ir susidūrusi su plačiai skelbtomis problemomis, oro bendrovė išlieka pelninga.
Pranešama, kad per šių metų pusmetį nuo kovo iki rugsėjo pabaigos „Ryanair“ pelnas išaugo 11 proc. palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai ir prieš mokesčius sudarė 1,293 mlrd. eurų.
Tiek pat procentų per pusmetį išaugo ir oro bendrovės keleivių skaičius, kuris sudarė 72,1 mln.
Ankščiau prognozuota, kad metinis keleivių srautas sudarys 131 mln., tačiau dabar „Ryanair“ skelbia, kad jis sumažės keliais procentais.
Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, maždaug 7 proc. padidėjo „Ryanair“ pajamos, kurios dabar sudaro 4,43 mlrd. eurų. Nors dėl atšauktų tūkstančių skrydžių nuviltiems klientams teko sumokėti apie 25 mln. eurų kompensacijų, tačiau šis rodiklis bendrai finansinei situacijai įtakos turėjo nedaug. Vis dėlto oro bendrovė skelbia, kad atšaukti skrydžiai padarė įtaką bendram metiniam pervežtų keleivių srautui. Ankščiau prognozuota, kad metinis keleivių srautas sudarys 131 mln., tačiau dabar „Ryanair“ skelbia, kad jis sumažės keliais procentais. Ar ši prognozė pasitvirtins, kol kas neaišku, nes kol kas oro bendrovės keleivių skaičius nenustoja augęs. Lapkričio pradžioje išplatintoje informacijoje apie šių metų spalio keleivių srauto rezultatus matyti, kad užfiksuotas augimas.
Palyginus su praėjusių metų spalio mėnesiu, kai pervežta 10,9 mln. keleivių, šiemet per tą patį laikotarpį keleivių skaičius išaugo iki 11,8 mln. Todėl naujausioje oro bendrovės rezultatų statistikoje didelių neigiamų pokyčių nematyti. Tačiau tai nereiškia, kad jų nebus. Manoma, kad rugsėjį „Ryanair“ priimtas sprendimas atšaukti nemažai iki kitų metų kovo planuotų skrydžių sulauks didesnio atgarsio kito pusmečio finansinėje ataskaitoje.
Šiuo metu kamuojama vidinių nesutarimų su lėktuvų pilotais ir bandanti pagerinti savo įvaizdį „Ryanair“ ateities lūkesčiai išlieka optimistiški. Tą įrodo ir spalį Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) išplatintas pranešimas, kuriame teigiama, kad pagal pervežtų keleivių skaičių „Ryanair“ išlieka didžiausiu vežėju Europoje ir pagal šį rodiklį užima ketvirtą vietą pasaulyje.
Tai, jog Airijos oro bendrovė ateityje turi tikslų likti lydere Europoje įrodo ir „Ryanair“ ketinimai. Šiuo metu oro bendrovė tikisi, kad per artimiausius kelis metus jos keleivių srautas ir skrydžių skaičius Europoje augs. Prielaidos – bankrutavusios oro bendrovės „Monarch Airlines“, „Air Berlin“, bankrutuojanti „Alitalia“. Tokia situacija naudinga „Ryanair“, nes tai leis oro bendrovei perimti dalį šių oro bendrovių klientų iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Italijos, kuriose šios perskraidindavo daugiausia savo keleivių.
Šiuo metu oro bendrovė tikisi, kad per artimiausius kelis metus jos keleivių srautas ir skrydžių skaičius Europoje augs. Prielaidos – bankrutavusios oro bendrovės „Monarch Airlines“, „Air Berlin“, bankrutuojanti „Alitalia“.
Neabejojama, kad artimiausiu metu Europą sukrės dar vienas kurios nors oro bendrovės bankrotas, todėl tai vėlgi leis „Ryanair“ pasinaudoti palankia situacija ir pritraukti dalį naujų klientų. Žinoma, sėkmingai išnaudoti tokią situaciją leis tik didesnis naudojamų orlaivių skaičius, todėl iki 2024 m. „Ryanair“ planuoja turėti beveik 600 orlaivių, kurie per metus perskraidins net iki 200 mln. keleivių.
Šaltinis: „Ryanair“, „The Independent“