Rugsėjo viduryje pranešta, kad trūkstant pilotų, „Ryanair“ atšaukė tūkstančius skrydžių. Už tai bendrovei gresia sumokėti apie 20 mln. eurų kompensacijų keleiviams. Oro bendrovė net pasamdė papildomų klientų aptarnavimo darbuotjų, kad paspartintų skrydžių pakeitimo ar pinigų gražinimo operacijas.
Mažų sąnaudų oro bendrovė pranešė atšaukianti 2 100 iš 103 000 skrydžių per ateinančias šešias savaites, po to, kai buvo pripažinta, kad bendrovė suklydo planuodama pilotų atostogas – ji šiuo metu keičia finansinių metų ciklą, tuo pačiu ir kasmetinius pilotų atostogų grafikus. Iki šiol „Ryanair“ finansinius metus skaičiuodavo nuo balandžio iki kovo, bet juos sulyginus su kalendoriniais metais, oro bendrovė privalėjo išleisti pilotus atostogų rugsėjį ir spalį. Tad atostogauti vienu metu išleista per daug jų. Todėl susidarė situacija, kai tūkstančiams suplanuotų skrydžių patenkinti, valdyti lėktuvus nebėra pakankamai laisvų pilotų. Teigiama, kad dėl tokių „Ryanair“ problemų nukentėjo 315 000 šios bendrovės lėktuvais suplanavusių klientų.
Visi 315 000 keleivių, kurių skrydžiai buvo atšaukti, pirmadienį (rugsėjo 18 d.) gavo laiškus su detalėmis apie skrydžio pakeitimus, galimas alternatyvas ir gražinimo galimybes.
Šiuo metu neatostogaujančių pilotų „Ryanair“ paprašė iki metų pabaigos dirbti ir per planuotas jų atostogas, siekiant atšaukti kuo mažiau skrydžių. Tai papiktino dalį bendrovės pilotų, kurie kaltina vadovybę dėl pasunkintų darbo sąlygų. Tačiau atšaukti skrydžiai sulaukė nemenko dėmesio iš nuviltų klientų. Atšauktų skrydžių skaičiui augant, nenorėdami, kad „Ryanair“ problemos turėtų įtakos planams, nemaža dalis oro bendrovės klientų ragino šią paviešinti pilną kasdien planuojamų atšaukti skrydžių sąrašą. Iš anksto paskelbtas atšauktų skrydžių sąrašas būtų padėjęs oro bendrovės klientams ankščiau sužinoti apie galimus kelionių trikdžius ir imtis veiksmų jų išvengti.
Kol dėl gausybės atšauktų skrydžių „Ryanair“ kaltina per daug vienu metu atostogauti išleistų pilotų skaičių, ekspertai įžvelgia ir dar vieną galimą problemą – pastebėta, kad oro bendrovei vis sunkiau sekasi pritraukti naujų darbuotojų, o esamus nuvilioja konkurentai. Labiausiai tai liečia „Ryanair“ pilotus, kurie geresnių darbo sąlygų ir atlyginimo vis labiau pasiryžta ieškoti kitur – vien šiemet apie 140 oro bendrovės pilotų perėjo dirbti į nuolat besiplečiančią „Norwegian Air“.
Tačiau kol svarstomos oficialios ir neoficialios skrydžių atšaukimo priežastys, iškyla dar viena problema – kaip elgtis asmenims, kurių skrydžiai „Ryanair“ lėktuvais buvo atšaukti? Visi 315 000 keleivių, kurių skrydžiai buvo atšaukti, pirmadienį (rugsėjo 18 d.) gavo laiškus su detalėmis apie skrydžio pakeitimus, galimas alternatyvas ir gražinimo galimybes. Bet tai džiugina ne visus – socialiniuose tinkluose pasirodė komentarų, keiksnojančių oro bendrovę.
Vis dėl to, šiuo metu galiojančios Europos Sąjungos atšauktų skrydžių taisyklės ir jų taikymas turėtų šiek tiek palengvinti paveiktų klientų padėtį. Pagal dabartines ES taisykles, keleiviams priklauso kompensacija už sutrikdytą skrydį, jei tam įtakos turėjo oro bendrovės veiksmai. Pastarosios keleiviams turi pasiūlyti grąžinti visą sumokėtą pinigų sumą už skrydį, jei apie jo atšaukimą keleiviai buvo informuoti likus nedaug laiko iki skrydžio pradžios. Tuo pačiu, keleiviai gali iš oro bendrovės papildomai prašyti kompensacijos. Jų dydžiai yra skirtingi – 250 eurų už trumpojo nuotolio skrydį, 440 eurų už vidutinio nuotolio skrydį ir 600 eurų už ilgojo nuotolio skrydį. Jei skrydis nebuvo atšauktas, tačiau lėktuvas kelionės tikslą pasiekė daugiau nei 3 val. vėliau nei planuota, keleiviams priklauso nuo 200 iki 600 eurų kompensacija. Šiuo metu preliminariais duomenis, dėl atšauktų ir planuojamų atšaukti skrydžių, „Ryanair“ teks sumokėti apie 20 mln. eurų kompensacijoms.