Jau kitais metais turėtų pradėti veikti bendra Suomijos ir Estijos oro eismo valdymo sistema.
Pagrindinis šio sumanymo tikslas yra įgyvendinti efektyvesnį oro eismo valdymą, padidinti aviacijos saugumą bendroje oro erdvėje ir sumažinti lėktuvų degalų sąnaudas, nukreipiant juos patogesniais maršrutais.
Skelbiama, kad Suomijos ir Estijos regioninis skrydžių valdymo centras bus bendras, tačiau jis veiks abiejų šalių oro eismo valdymo sistemų pagrindu. Tai reiškia, kad sujungus oro eismo valdymo sistemas, Suomijos skrydžių vadovai iš „Fintraffic“ Vantoje vienu metu galės stebėti oro erdvę abiejose šalyse. Lygiai tą patį galės daryti ir jų kolegos Estijoje iš Talino „Lennuliiklusteeninduse AS“ (Estijos oro navigacijos paslaugų) bendrovės.
Žinoma, esant poreikiui, kiekviena šalis galėtų atkurti visišką savo oro erdvės kontrolę. Šis oro eismo valdymo sistemų sujungimas „Finatraffic“ atstovų teigimu, dar yra grindžiamas ir esminiu Europos oro eismo valdymo sistemos modelio trūkumu, kai, nepaisant mažos bendros oro erdvės, kiekviena šalis turi atskirą savo skrydžių valdymo tarnybą, o tai padidina išlaidas ir sumažina oro eismo valdymo efektyvumą. Teigiama, kad Suomijos ir Estijos modelis galėtų tapti pavyzdžiu kuriant bendrą visos Europos oro eismo valdymo sistemą.
„Fintraffic“ informacija