Įteiktos „Aviacijos pasaulio" plunksnos: sparno ir rašymo priemonės simbolis

„Aviacijos pasaulis“ šventiškai pažymėjo 15 metų sukaktį jau 16-tos sukakties išvakarėse... Delsėme švęsti, kol neišleisime Leono Jonio apybraižos „Kalamočia“ atskira knyga. Norėjome su visais pasidalinti viena gražiausių apybraižų, kuri buvo publikuota „Aviacijos pasaulyje“ (dar 2004 metais).

Tad draugus ir verslo partnerius sukvietėme į renginį balandžio 5 dieną Vilniaus įgulos karininkų ramovėje. Redakcija įteikė simbolines AP padėkos plunksnas didiesiems talkininkams, o aktorius Rimantas Bagdzevičius paskaitė „Kalamočia“ ištraukų. Renginio metu su aviatoriais bičiuliškai pasikalbėjome apie aviacinio žurnalo perspektyvas ir idėjas šių dienų kontekste.

Jau yra išleisti 275 „Aviacijos pasaulio“ numeriai. Tai metodiškas ir kruopštus aviacijos įvykių archyvas, kurį tikslinga suskaitmeninti ir padaryti jį prieinamą visuomenei. Tai tūkstančiai straipsnių, saugojančių informaciją apie asmenybes ir įvykius. Renginio metu buvo galima peržiūrėti visą „Aviacijos pasaulio“ popierinį archyvą.

Redakcija ketina išleisti lietuvių ir anglų kalbomis knygas apie žymiausią šalies aviakonstruktorių Antaną Gustaitį ir neabejoja, kad knyga anglų kalba galėtų būti pati geriausia lietuviška aviacinė dovana užsienio verslo partneriams, aviacijos aistruoliams.

Dar didingesnė ir ambicingesnė svajonė yra leisti žurnalą anglų kalba – „Baltic Aviation World“, kuriame sukoncentruotume trijų Baltijos šalių aviacijos naujienas. Tai galėtų būti mišri – internetinė ir proginė popierinė versija. Tokį leidinį galima platinti įvairiai ir jis galėtų būti įdomus ne tik mūsų regionui, bet ir Europoje, Azijoje, tuo labiau, kad nemažai Lietuvos kompanijų veiklą vykdo labai plačiai.

„Aviacijos pasaulis“ yra subūręs keletos dešimčių rašančių žmonių, vertėjų, ekspertų būrį ir turi daug naujų planų. Bet viskas yra įmanoma tik prie tam tikrų aplinkybių. Kaip pranašavo išradėjas ir inžinierius Aleksandras Griškevičius prieš 170 metų – ir kėdė gali skraidyti prie tam tikrų aplinkybių. Taip, svajonės išsipildo, jeigu sukuriame aplinkybes. Todėl prasminga kuo labiau apjungti aviacijos profesionalų pajėgas.

Kodėl vis dar reikalingas aviacinis žurnalas? Pirmiausiai, todėl, kad būtų rašomi straipsniai apie aviaciją ne paviršutiniškai ir priešokiais, o metodiškai, išsamiai, apie visas aviacijos sritis ir informaciniu šaltiniu būtų galima pasitikėti. Privalome saugoti informaciją apie savo darbus.

AP plunksnos, simbolizuojančios sparną ir rašymo priemonę – dailininkės Editos Suchockytės grafikos kūriniai buvo įteikti:

Gintautui Stanioniui (fondas „Sparnai svajonei“)
Vytautui Kaikariui („Small Planet Airlines“)
Rimvydui Maciulevičiui (Ignalinos aerodromas)
Broniui Merkiui (straipsnių autorius, AP ekspertas)
Kęstučiui Zagreckui (straipsnių autorius, AP ekspertas)
Antanui Savickui (straipsnių autorius, AP ekspertas)
Gintautui Deksniui (ilgametis LK KOP viešųjų ryšių vyr. specialistas)
Onai Valkauskienei (straipsnių autorė)
Sauliui Lapieniui (straipsnių autorius)
Gyčiui Ramoškai (aviacijos istorikas)
Jonui Čepui (Aviacijos muziejaus muziejininkas)
Mindaugui Sereičikui (straipsnių autorius)
Jurgiui Stanaičiui (straipsnių autorius)
Sauliui Lukšiui (straipsnių autorius)