Viena keisčiausių avarijų aviacijos istorijoje - du sukibusius lėktuvus nutupdė vienas pilotas

Lėktuvų avarijų būna labai įvairių, tačiau tikriausiai nesuklysime sakydami, kad 1940-aisiais metais Australijos danguje įvykęs dviejų mokomųjų „Avro Anson“ susidūrimas yra viena iš keisčiausių avarijų aviacijos istorijoje. Susikabinę lėktuvai, atrodė, skrenda į neišvengiamą mirtį, tačiau galiausiai išgyveno visi keturi juose buvę žmonės ir net patys orlaiviai buvo suremontuoti. Štai kaip tai įvyko.

Susidūrimas Brokslesbio danguje

1940 metais netoli Vaga Vaga miesto Naujajame Pietų Velse, Australijoje, buvusioje bazėje vyko jaunų pilotų mokymai. Tai buvo neramūs laikai - juk vyko Antrasis pasaulinis karas. Į karą teko įsitraukti ir australų kariams, todėl pilotų ruošimas buvo labai svarbus. Klasėse rinkosi jauni vyrai, pasiryžę išmokti valdyti orlaivius, o visai šalia jiems buvo ruošiami dvimotoriai „Avro Anson“ lėktuvai.

„Avro Anson“ pirmam skrydžiui pakilo 1935 metais. Dvimotoris britiškas karinis lėktuvas galėjo atlikti įvairius vaidmenis, tačiau pagrindinis jo darbas buvo jaunų pilotų mokymas. Būtent tam nemažai „Avro Anson“ lėktuvų buvo pristatyta ir į Australiją. Anglijos Karalienė, kaip tikriausiai žinote, vis dar yra ir Australijos valstybės galva, todėl australų kariai tarnavo ir Karališkosiose oro pajėgose. Susipažinimas su britiška technika jiems buvo labai svarbus, o „Avro Anson“ lėktuvai buvo patikimi ir pakankamai lengvai valdomi. Ir mokiniai juos mėgo. Tačiau tik 1940 metų rugsėjo 29 dieną „Avro Anson“, galima sakyti, įgijo legendos statusą.

„Avro Anson“ - mokomasis lėktuvas, naudotas Antrojo pasaulinio karo metais. (Oren Rozen, Wikimedia)

Kaip jau buvo įprasta, iš bazės netoli Vaga Vaga miesto pakilo visa „Avro Anson“ rikiuotė. Šiuos lėktuvus valdė jau patyrę mokiniai - skrydžiai buvo vykdomi be instruktorių. Tarp jų buvo ir lėktuvas, kurį pilotavo 22 metų Leonardas Grahamas Fulleris su 27 metų amžiaus navigatoriumi Ianu Menziesu Sinclairu, bei kitas identiškas „Avro Anson“, kurį pilotavo devyniolikmetis Jackas Inglisas Hewsonas su 27-erių navigatoriumi Hughu Gavinu Fraseriu.

Iš pradžių viskas ėjosi kaip numatyta, tačiau maždaug 300 metrų aukštyje viskas paisuko blogaja linkme. Staigiame posūkyje Fulleris pametė Hewsono lėktuvą iš akių. Dėl nepatyrusių pilotų klaidos, Hewsonas atsidūrė tiesiai po Fulleriu. Neapsižiūrėjimo akimirka kainavo labai daug - Fullerio „Avro Anson“ pilvu rėžėsi į Hewsono pilotuojamo lėktuvo stogą.

Fullerio lėktuvo propeleriai sukapojo Hewsono lėktuvo fiuzeliažą ir sustojo. Lėktuvai susikabino ir ėmė sukdamiesi leistis žemyn. Tik Hewsonas patyrė nedidelę nugaros traumą - likę trys incidento dalyviai buvo nesužeisti. Fulleris desperatiškai ėmė judinti savo lėktuvo valdymo įrenginius, tikriausiai manydamas, kad orlaivius pavyks atkabinti. Tačiau tuomet jis suprato, kad jo lėktuvo uodega ir sparnai liko nepažeisti ir jis gali valdyti abiejų susikabinusių lėktuvų sumuštinį.

Iš pradžių lėktuvus paliko navigatoriai - jie iššoko ir saugiai nusileido parašiutais. Paskui juos greitai iššoko ir Hewsonas - likti jam nebuvo prasmės, nes jo lėktuvas po susidūrimo iš esmės tapo nevaldomu. O štai Fulleris šią sudėtingą situaciją priėmė kaip iššūkį.

Kai nevaromas valdo nevaldomą

Fulleris įvertino padėtį - jis galėjo valdyti lėktuvų junginį, nors tai buvo labai sudėtinga. Jo lėktuvo varikliai neveikė, o štai apatinio lėktuvo propeleriai sukosi visu greičiu, bet jis jų valdyti negalėjo. Taigi, nevaromas lėktuvas skrido ant nevaldomo lėktuvo nugaros.

Į avariją ore pakliuvę „Avro Anson“ lėktuvai. (Wikimedia)

Taip susikabinę „Avro Anson“ lėktuvai skrido dar apie aštuonis kilometrus, kol Fulleris išsirinko patogią vietą nusileisti netoli Brokslesbio miestelio. Tai buvo atviras laukas netoli fermos. Po truputį leisdamasis Fulleris apsuko porą ratų. Galiausiai jaunasis pilotas pasirinko kryptį prieš vėją ir nutupdė abu lėktuvus. Žinoma, važiuoklė nebuvo išskleista, todėl apatinio „Avro Anson“ propeleriai stipriai sukapojo žemę, tačiau galiausiai Fulleris galėjo išlipti ir vėl pajusti tvirtą žemę po kojomis.

Grupės kapitonas Arthuras Murphyis kiek galėdamas greičiau atskrido į įvykio vietą. Ji puikiai įvertino Fullerio pasirodymą ir tūpimui pasirinktą vietą. Lėktuvai gulėjo visiškai plokščiame lauke, iš kurio juos buvo galima lengvai pasiimti. Pats Fulleris teigė, kad tai buvo vienas iš švelniausių jo tūpimų.

Kas įvyko po incidento?

Lėktuvai iš Brokslesbio apylinkių buvo parvežti į oro pajėgų bazę ir suremontuoti. Viršutinis sugrįžo į aktyvią tarnybą ore, o apatinis vėliau buvo naudojamas tik mokymams ant žemės. Apatinio lėktuvo pilotas Hewsonas nukentėjo labiausiai - propeleris kliudė jo nugarą. Tačiau ir jis labai greitai pagijo ir sugrįžo į lėktuvo kabiną.

Abu lėktuvai buvo pataisyti, bet skraidė tik vienas. (Wikimedia)

Už greitus sprendimus ir brangių lėktuvų išsaugojimą Fulleris buvo paaukštintas - gavo seržanto laipsnį. Tačiau tuo pat metu jis gavo ir nuobaudą - už istorijos atpasakojimą žurnalistams jis kelias dienas negalėjo palikti barakų. Žinoma, ta istorija buvo įdomi visiems, tačiau tai vis tiek buvo kariniai reikalai - Fulleriui niekas nesuteikė leidimo apie tai kam nors pasakoti. Kita vertus, susikabinusių „Avro Anson“ nuotraukos ir neįtikėtina istorija pasklido visame pasaulyje.

Vėliau Fulleris tarnavo Karališkose Oro pajėgose Artimuosiuose Rytuose ir Europoje, kur buvo įvertintas kaip labai geras pilotas. Karui artėjant prie pabaigos Fulleris sugrįžo į Australiją, kur tapo instruktoriumi. Tačiau mirtis jo tykojo netikėtoje vietoje - 1944 metų kovo 18 dieną dviračiu važiuojantį Fullerį partrenkė autobusas. Fulleriui tuomet buvo tik 26 metai.

Tragiškos lemties sulaukė ir kitas incidento dalyvis - Hughas Gavinas Fraseris, kuris tą kartą Hewsono pilotuojamame lėktuve atliko navigatoriaus funkcijas, žuvo 1942 metais Šiaurės Airijoje, kai jo valdomas lėktuvas mokymų metu įsirėžė į medžius.

Ta dviejų „Avro Anson“ avarija Brokslesbyje minima iki šiol. Netoli įvykio vietos stovi monumentas (vienas „Avro Anson“ variklis), o pati avarija laikoma garsiausiu kada nors nedideliame miestelyje įvykusiu įvykiu.

AVIACIJOS SKELBIMAI /1498/
Need Help To Recover My Lost Crypto Funds / Employ Captain WebGenesis.
Captain WebGenesis understands the emotional and financial distress that comes with losing access...
HOW TO HIRE THE TOP CRYPTO RECOVERY EXPERT CONTACT iFORCE HACKER RECOVERY
 iForce Hacker Recovery is a trustworthy and legitimate bitcoin recovery business that focuses...
Mifepristone +971=528=536=119 and Misoprostol can be+971528536119 safely used at home in the first 12 weeks
Cytotec for sale in Abu Dhabi Top Cytotec W* | [+971528536119 [&^y%]30%Off Abortion Pills for Sale...
+971_528536_119)|. ABORTION PILLS FOR SALE IN DUBAI|ABU DHABI|SHARJAH|AL AIN|RAK CITY|FUJAirah In ABU DHABI (whtsapp+971(+971_528536_119)|^) BUY ABORTION PILLS IN ABU DHABI,
+972528536119UBAI-UAE. +971_528536_119)|. ABORTION PILLS FOR SALE IN DUBAI|ABU DHABI|SHARJAH|AL...