Valstybės įmonės „Oro navigacija“ Aeronautikos gelbėjimo koordinacinis centras nuo ketvirtadienio vakaro ieško iš Vilniaus į Nidą išskridusio ir dingusio parasparnio piloto.
Paieškos ir gelbėjimo darbai atliekami kartu su Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centru, Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir Lietuvos policija.
Paieškoje dalyvauja Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis, karinių jūrų pajėgų laivai.
Paieškos buvo vykdomos visą naktį ir tęsiamos toliau.
Anot „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovo Vytauto Beniušio, pranešimas apie dingusį pilotą iš Bendrojo pagalbos centro gautas apie 21 valandą ketvirtadienį. Pirminiais duomenimis, vyras Nidą turėjo pasiekti apie 18 valandą.
Paieškos rajonas buvo nustatytas pagal gautą informaciją iš ryšio operatorių apie paskutinę dingusio asmens telefono buvimo vietą. Iki Nidos vyrui buvo likę tik 5 km.
Papildyta 9 val. 28 min.: Aeronautikos gelbėjimo koordinacinis centras informavo, kad paieškos tęsiamos. Ieškoma iš oro, jūroje ir sausumoje.
Papildyta 10 val. 27 min.: sausio 11 dieną į pramoginį skrydį susiruošė itin patyręs motorizuoto parasparnio pilotas keturiasdešimtmetis A. K. Pilotas turi didelį priskraidytų valandų bagažą, aktyviai dalyvaudavo parasparnių sporto varžybose. Žiemą motorizuoti parasparniai į padangę kyla kasmet ir tokie pasiskraidymai yra tapę tradicija. Tad sugalvotas skrydis iš Vilniaus pasiekti Nidą išsiskiria tik maršruto ilgiu. Motorizuoto parasparnio galimybės tai leidžia padaryti.
A. K. savo pramoginį skrydį transliavo gyvai feisbuke ir minėjo, kad iki Nidos jam likę 5 km ir jis yra 2 km aukštyje. Tai buvo paskutinė jo žinutė.
Papildyta 14 val. 15 min.: „Parasparnis rastas Baltijos jūroje, Rusijos teritorijoje. Piloto vis dar ieškoma", – AP patvirtino Ramūnas Matonis, Policijos departamento komunikacijos skyriaus vedėjas.
Papildyta 19val.:
Sausio 12 d., 16.50 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras, įvertinęs realias galimybes išgyventi šaltame Baltijos jūros vandenyje, baigė apie 19 valandų trukusią dingusio parasparnio piloto paieškos operaciją.
Nuo ketvirtadienio vakaro vykdytos operacijos metu, šiandien, apie 12.30 val. Rusijos jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras ir pasienio apsaugos tarnyba, paprašyta Lietuvos kariuomenės KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro, išžvalgė pasienio zoną ir Rusijos teritoriniuose vandenyse aptiko parasparnio liekanas. Jas iškėlus, pilotas nerastas.
„Remdamiesi tarptautiniu aeronautikos ir jūrinių paieškos ir gelbėjimo žinynu buvome priversti konstatuoti, kad padarėme viską, ką galėjome, ieškodami parasparnio piloto. Skaudu pripažinti, bet tokiomis sąlygomis, kokios dabar yra, taip ilgai išgyventi neįmanoma", – sakė Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras Eugenijus Valikovas.
Šiuo metu Baltijos jūros temperatūra siekia 4 laipsnius, todėl žmogus tokiomis sąlygomis gali išgyventi iki 2 val., o mūvint specialius, šilumą sulaikančius kombinezonus – iki 8 valandų.
Paieškos ir gelbėjimo operacijos metu nuolat buvo bendraujama su artimaisiais, apie operacijos pabaigą jie informuoti.
Pirmas pranešimas apie parasparnio dingimą gautas sausio 11 d., 20.57 val.
Nuo pat ketvirtadienio vakaro vykdytai paieškos ir gelbėjimo operacijai buvo sutelkti visi reikalingi pajėgumai – dingusio parasparnio piloto ieškojo du Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparniai AS365N3+ „Dauphin" ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) sraigtasparnis „Eurocopter" bei Karinių jūrų pajėgų laivo M54 „Kuršis" įgula. Krante dingusio asmens ieškojo VSAT Pakrančių apsaugos tarnybos pajėgos ir policija su specialiai apmokytais šunimis. Visos paieškos ir gelbėjimo operacijos metu buvo glaudžiai bendradarbiaujama su VĮ „Oro navigacija" Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniu centru.
KJP karo laivas „Kuršis" dirbo 15 val. ir išžvalgė daugiau nei 14 kvadratinių jūrmylių paieškos rajoną.
Asociatyvinė nuotr: Martynas Vidzbelis/Motorizuotas parasparnis