Kaune akrobatinis lėktuvas nepataisomai sudaužytas, aukų išvengta

Birželio 23 dieną, Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, ore užgesus akrobatinio dviviečio lėktuvo „Jak-52“ varikliui, patyrusi pilotė Rita Eriksonienė leidosi avariniu, tačiau jai nepavyko išsaugoti lėktuvo. Jis nepataisomai sudaužytas. Lėktuvu skrido du žmonės, abu liko gyvi.

Į nelaimės vietą atvykę gelbėtojai lėktuvu skridusius žmones rado šalia lėktuvo, jau išlipusius iš kabinos. Moteris nugabenta į ligoninę, keleivis atsipirko išgąsčiu.
Laimei, lėktuvas neužsidegė, po avarijos ugniagesiai gelbėtojai naudojo sorbentą, kad surinktų aplink orlaivį išsiliejusius degalus.

Lėktuvas (registracijos numeris LY-AMA) buvo pagamintas 1987 metų sausio mėnesį ir tarnavo 31 metus.

Ore užgeso variklis

Incidento priežastis – ore užgeso variklis, skraidant virš pakilimo tako, todėl teoriškai buvo galimybė saugiai nutūpti ir be veikiančio variklio, tačiau tupiant lėktuvas pataikė į tako vidurį ir pritrūko jo ilgio, o iškart už tako žiojėja didelė griova. Pilotė staigiai nukreipė lėktuvą dešinėn ir dideliu greičiu riedantis aparatas smarkiai užsisuko, kabino sparnu žemę ir, kol sustojo, buvo smarkiai sulaužytas, nepataisomai. Sulaužyti abu lėktuvo sparnai, uodega, nuo fiuzeliažo nutrūko variklis, važiuoklė. Lėktuvas (registracijos numeris LY-AMA) buvo pagamintas 1987 metų sausio mėnesį ir tarnavo 31 metus. 
Aerodromo asfaltbetonio tako ilgis po jo rekonstrukcijos yra 1158 m ilgio ir 50 m pločio.

Lėktuvas tūpė dideliu greičiu

Aerodromo skrydžių valdymo bokštelyje tuo metu dirbo Tadas Juozapavičius. Jis trumpai pakomentavo: „Incidentas nutiko 13.50 val. Pilotė pranešė, kad skrendant virš aerodromo atsakė variklis ir tupdė lėktuvą, leisdamasi ant asfaltinio tako nuo miesto pusės, 27 kryptimi. Leidosi per dideliu greičiu, neišleidusi sparnų skydelių, padedančių lėktuvą stabdyti, lėktuvas triskart padarė progresuojančius „ožius“ (šuoliukus į orą), greitis dar didėjo, o ne mažėjo. Besibaigiant takui, pilotė staigiai lėktuvą pasuko dešinėn, jis virto ant dešinio sparno, lūžo priekinė važiuoklė, dešinys ratas, nuo smūgio nulūžo variklį laikanti dalis. Stebuklas, kad lėktuvas neapsivertė ir neužsidegė“.

Žmonės nenukentėjo

Kauno aeroklubo viršininkas Algimantas Žentelis patvirtino, kad R. Eriksonienė skrido klubui priklausančiu lėktuvu. „Ore užspringo variklis. Pilotė tūpė dideliu greičiu tako viduryje. Jai neliko kito pasirinkimo, kaip tik staigiai sukti lėktuvą nuo besibaigiančio tako, už kurio – griovys, dar didesnis pavojus. Lėktuvas dideliu greičiu nublokštas dešinėn susuko cirkulį ir nepataisomai buvo sulaužytas. Gerai, kad žmonės nenukentėjo“.
R. Eriksonienė – patyrusi ir profesionali akrobatinio skraidymo pilotė, daugelį metų dalyvaujanti sudėtingo akrobatinio skraidymo sporto varžybose.

Lėktuvas buvo apdraustas, o pilotės licencija bei medicinos pažyma – galiojančios.

AVIACIJOS SKELBIMAI /422/
SPARTAN TECH GROUP RETRIEVAL — EXPERT CRYPTO RECOVERY & HACKING SERVICES
In the complicated and frequently dangerous world of Bitcoin trading, the promise of possible gains...
HOW TO HIRE A HACKER TO RECOVERY STOLEN BITCOIN. CONSULT A CERTIFIED CRYPTO RECOVERY EXPERT FASTFUND RECOVERY.
After countless hours of research and desperate attempts to find a solution, I stumbled upon...
HOW TO HIRE A HACKER TO RECOVERY STOLEN BITCOIN. CONSULT A CERTIFIED CRYPTO RECOVERY EXPERT FASTFUND RECOVERY.
After countless hours of research and desperate attempts to find a solution, I stumbled upon...
Dunamis Cyber Solution: An In-Depth Look at Wallet Recovery Success Stories
The occasional misplacement or loss of access to these crucial accounts can mean disaster for even...