Pokyčiai yra neišvengiami ir aviacijos sporte. 2019 metais vyks naujos varžybos, kuriose sportininkai varžysis su sklandytuvais, kuriuose yra įmontuoti elektriniai varikliai.
Tarptautinė aeronautikos federacija gruodžio mėnesį paskelbė, kad 2019 metais vyks naujos sklandymo varžybos. Elektros variklių panaudojimas sklandytuvuose (FES, Front-electric-sustainer – elektrinės jėgainė parskridimui) ir jų eksploatavimo sėkmė lėmė tai, kad šiuo metu vis daugėja sklandytuvų su elektriniais varikliais. Nesunkus elektrinių variklių naudojimas ir didelis patikimumas pritraukė nemažą sklandytojų dėmesį. Šiuo metu vien Europoje yra daugiau nei 150 sklandytuvų su elektriniais varikliais. Toks didelis skaičius lėmė naujų varžybų atsiradimą. Tokios varžybos įvyks 2019 m. rugsėjo 1-7 d. Italijos Pavulo nel Frijano mieste. Varžybas organizuos FAI Tarptautinė sklandymo komisija ir Pavulo aeroklubas. Šiose varžybose sklandytuvų pilotams bus suteikta galimybė varžytis ribotai naudojant sklandytuve turimą elektros energiją: visi pilotai galės panaudoti vienodą energijos kiekį. Skelbiama, kad varžybų metu taškai bus skaičiuojami pagal kiekvieno sklandytojo didžiausią greitį lenktynėse. Tikimasi, kad Italijoje vyksiančios elektros variklius turinčių sklandytuvų varžybos leis atkreipti daugiau dėmesio į tokių orlaivių teigiamas savybes.
Lenktynės vyks kaip ir klasikiniais sklandytuvais, tačiau variklį bus galima panaudoti „išsigelbėjant“ nuo tūpimo į aikštelę arba šiek tiek padidinti vidutinį greitį.
Lietuvoje sklandytuvus gaminančios bendrovės „Sportinė aviacija ir Ko“ direktorius Vytas Mačiulis palankiai žiūri į naujų varžybų atsiradimą, tikimasi, kad ir gamykla sulauks daugiau užsakymų.
„Mes pirmieji ėmėmės sertifikuoti EASA „miniLAK“, kuris tinka tokioms varžyboms – gali pats pakilti ir lieka energijos lenktynėms, nes lenktynės vyks kaip ir klasikiniais sklandytuvais, tačiau variklį bus galima panaudoti „išsigelbėjant“ nuo tūpimo į aikštelę arba šiek tiek padidinti vidutinį greitį, kai jau aišku, jog į aikštelę netūpsi, tačiau energijos kiekį išnaudoji finišo kraštinėje.
Mūsų sklandytuvas „LAK-17B-FES-mini“ (komercinis pavadinimas – „miniLAK“) tapo prizininku pirmosiose FAI 13,5 m klasės Pasaulio varžybose: 2015 metais antroji vieta Pociūnuose (sklandytojas Vladas Motūza); 2017 metais – antroji ir trečioji vietos Vengrijoje, o Vladas Motūza liko ketvirtas, penktoji vieta – irgi „miniLAK“.
Taigi, mes neblogai pasiruošę. Pasaulyje yra jau 12 sklandytuvų „miniLAK“, tinkančių tokioms naujo tipo lenktynėms. Iki vasaros dar pagaminsime 6-7 naujus. Gamykloje spartiname gamybą, nes laukiančiųjų eilė nusidriekė pusantrų metų į priekį“.