Netoli Kauno sudužo dvivietis lėktuvas „Bristell“

Rugpjūčio 8 dienos vakare lemtis pasiglemžė dviejų lakūnų gyvybes. Kauno rajone Armaniškių kaime nukrito ultralengvasis dvivietis lėktuvas „Bristell“.

Dviviečiu čekų gamybos žemasparniu lėktuvu „Bristell“ rugpjūčio 8 dienos 19 val. iš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo Kaune pakilo du lakūnai – Vladimiras Nikonovas (g. 1951) ir Artūras Šimkus (g. 1985). Aerodromo skrydžių valdymo bokštą jie informavo apie vienos valandos skridimą. Tačiau lakūnai nesugrįžo, būtent po valandos jų lėktuvas nukrito, užsidegė, o lakūnai žuvo. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 pranešimas apie nelaimę gautas 20.06 val.

Į įvykio vietą atvyko Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos ir greitosios medicinos pagalbos pareigūnai. Įvykis tiriamas.

AP pakalbino TKA Civilinės aviacijos departamento direktorių Alvydą Šumską kitą dieną po nelaimės.

Pašnekovas teigė, kad preliminariai svarstomos kelios katastrofos versijos, galbūt lėktuvas pateko į suktuką, tačiau su šiuo lėktuvu to negalima daryti, tad kyla klausimas, jeigu lėktuvas pateko į šią figūrą, ar tai galėjo būti atsitiktinumas, ar sąmoningas veiksmas (mokymosi tikslu); gal galėjo užsikirsti vairai; neatmetamos ir kitos versijos – lėktuvo gedimo, pilotavimo klaidos. Filmuota atsitiktinio žiūrovo medžiaga pateko pas tyrėjus ir turėtų padėti atsakyti į kylančius klausimus.

Dviviečiu lėktuvu „Bristell“ buvo intensyviai skraidyta pilotų mokykloje „Pilotai.lt“. Pakalbintas „Pilotai.lt“ vadovas Lukas Liekis išsamiai pakomentavo situaciją. Lėktuvas buvo tinkamai prižiūrimas, naujas. Pagamintas 2020 metais, su juo nuo 2021 metų priskraidyta Kaune įsikūrusioje pilotų mokykloje daugiau kaip 1000 valandų, kas 100 val. buvo atliekama reglamentuota techninė patikra. Orlaivis priklausė UAB „Laikas skristi“ ir pilotų mokykla jį nuomodavo.

 

Filmuota atsitiktinio žiūrovo medžiaga pateko pas tyrėjus ir turėtų padėti atsakyti į kylančius klausimus.

„Lėktuvas iš aerodromo pakilo 19 val. ir išskrido į vakarinę zoną. V. Nikonovas – patyręs lakūnas, turintis ir akrobatinio skraidymo sporto patirties, o A. Šimkus – mūsų pilotų mokyklos licencijuotas lakūnas, skraidantis dvejus metus, savarankiškai buvo priskraidęs 80 valandų. Kas nutiko ore? Panašu, kad lėktuvas prarado greitį, gal buvo nutrimeriuota (aut. pastaba: trimeris valdo lėktuvo vairus) ir lėktuvas prarado greitį, užsikėlus lėktuvo nosį. Vis tik keista, kad nebandyta iššauti sumontuoto lėktuve gelbėjimo parašiuto“. 

Aviacinė bendruomenė neteko dviejų sparno brolių ir reiškia užuojautą artimiesiems bei lakūnus pažinojusiems kolegoms.