TOP 5: Bandomieji „Piper“ modeliai

Nuo įkūrimo 1927 m., „Piper“ sukonstravo daugybę įvairių lėktuvų modelių. Ne visi jie yra plačiai žinomi pasaulyje dėl to, kad dalis jų nebuvo pradėti gaminti serijiniu būdu.

PA-6 Sky Sedan“ buvo varomas 140 a.g. „Franklin“ variklio ir galėjo pasiekti 230 km/val. greitį.

1.   Piper PA-6 Sky Sedan

Tikintis, kad po karo išaugs bendrojo naudojimo lengvųjų lėktuvų paklausa, 1944 m. „Piper“ pradėjo dirbti prie „PA-6 Sky Sedan“ kūrimo. Keturviečio lėktuvo pagrindas buvo ankstesnis modelis „PT-1 Trainer“. „PA-6 Sky Sedan“ buvo varomas 140 a.g. „Franklin“ variklio ir galėjo pasiekti 230 km/val. greitį. Tačiau užsitęsus modelio programai, ji nutraukta 1947 m. ir dėmesys sutelktas į kitus projektus.

Pirmi du „PA-8 Skycycle“ buvo pagaminti 1947 m.

2. Piper PA-8 Skycycle

„PA-8 Skycycle“ buvo vienas iš keleto „Piper“ projektų, kuriuos ketinta gaminti pasibaigus Antrajam Pasauliniam karui. „PA-8 Skycycle“ buvo itin mažas vienvietis orlaivis, kurį planuota numatyta naudoti skraidymo mokyklose. Planuota, kad serijinei lėktuvų gamybai bus naudojamos perteklinės „Vought F4U Corsair“ detales. Pirmi du „PA-8 Skycycle“ buvo pagaminti 1947 m., tačiau po metų vienas jų bandomojo skrydžio metu patyrė avariją. Nusprendus, kad orlaivis nėra saugus, jo gamybos planų atsisakyta.

Siekiant stiklo pluoštą išbandyti lėktuvo konstrukcijoje, sukurtas „Piper PA-29 Papoose“ modelis.

3. Piper PA-29 Papoose

Šeštame dešimtmetyje „Piper“ konstruktoriai pradėjo eksperimentus su stiklo pluoštu. Siekiant šią medžiagą išbandyti lėktuvo konstrukcijoje, sukurtas „Piper PA-29 Papoose“ modelis. Tai buvo lengvasis mokomosios paskirties orlaivis. Bandymai juo vyko iki 1962 m. Nors jie buvo sėkmingi, lėktuvo modelis susidomėjimo nesulaukė, todėl projektas nutrauktas.

 

Atlikus rinkos tyrimą nustatyta, kad tuo metu maži regioniniai orlaiviai nėra paklausūs.

4. Piper PA-35 Pocono

1965 m. „Piper“ pradėjo dirbti prie 16-18 vietų regioninio orlaivio – didžiausio tuo metu kompanijos modelio – „PA-35 Pocono“ projekto. Planuota, kad „PA-35 Pocono“ bus itin sėkmingas modelis. Jo gamyba turėjo vykti specialiai tam pastatytame naujame „Piper“ fabrike. Įvykus bandomiesiems skrydžiams paaiškėjo, kad orlaivio varikliai yra per silpni. Be to, atlikus rinkos tyrimą nustatyta, kad tuo metu maži regioniniai orlaiviai nėra paklausūs. Tai buvo pagrindinės priežastys, kodėl „PA-35“ gamyba nebuvo pradėta.

2006 m. „Piper“ paskelbė apie planus gaminti septynvietį „PA-47 PiperJet“ lėktuvą.

5. Piper PA-47 PiperJet

Siekiant įsitvirtinti mažųjų verslo klasės lėktuvų segmente, 2006 m. „Piper“ paskelbė apie planus gaminti septynvietį „PA-47 PiperJet“ lėktuvą. Bazinė lėktuvo kaina siekė apie 2,2 mln. JAV dolerių. Buvo sulaukta apie 180 užsakymų. Tikėtasi lėktuvo gamybą pradėti 2010 m., bet tam sutrukdė prasidėjusi finansų krizė.

Viso nuotraukos „Piper“