Šių metų liepos pabaigoje vykusioje aviacijos parodoje „EAA AirVenture“ kompanija „Vashon Aircraft“ pristatė savo lėktuvą „Ranger R7“, kurio serijinė gamyba turėtų prasidėti artimiausiu metu.
„Vashon Aircraft“ yra vos prieš keletą metų JAV Vašingtono valstijos Sietlo mieste įkurta kompanija. Ji turi tikslą kurti, gaminti ir parduoti lengvus, nedidelius lėktuvus, kurie būtų prieinami platesniam skraidyti norinčiųjų ratui. 2012 m. įkurta kompanija nusprendė orientuotis į lengvųjų sportinių lėktuvų segmentą. Nors jame yra daugybė įvairių kompanijų gaminamų modelių, tačiau dėl nemažos paklausos bent 30–50 tokių lėktuvų per metus pagaminanti kompanija jau galėtų būti laikoma sėkminga.
2013 m. „Vashon Aircraft“ inžinieriai ėmėsi dirbti prie būsimo lėktuvo „Ranger R7“. Nuspręsta, kad šis, pirmasis kompanijos modelis turėtų būtų tinkamas naudoti kuo įvairesnėmis sąlygomis. Todėl kuriant lėktuvo dizainą nebuvo siekiama ko nors naujo ar neįprasto. Nors „Ranger R7“ dizainas yra originalus, sukurtas kompanijos inžinierių, jis niekuo neišsiskiria. Tai nedidelis aukštasparnis lėktuvas, turintis neįtraukiamą triratę važiuoklę, galintis skraidinti du žmones. Pirmasis bandomojo „Ranger R7“ skrydis atliktas prieš daugiau nei metus, tačiau tik dabar kompanija yra pasiryžusi pradėti serijinę lėktuvo gamybą.
Turėdamas maksimalias maždaug 106 litrų talpos kuro atsargas, lėktuvas gali nuskristi beveik 800 km siekiantį atstumą.
„Vashon Aircraft“, kurdama „Ranger R7“, nesiekė jį padaryti estetiškai patrauklų. Vienas pirminių tikslų, kuris keltas šiam lėktuvui, buvo sukurti jį kaip įmanoma tinkamesnį naudoti kuo įvairesnėmis sąlygomis. Norėta lėktuvą padaryti savotišku „padangių džipu“, kurį būtų galima naudoti ne tik regionuose, kur išvystytas aerodromų tinklas, bet ir ten, kur, esant poreikiui, galima būtų tūpti ant daugeliui kitų lėktuvų netinkamų paviršių. Todėl, anot gamintojo, „Ranger R7“ naudotojai neturėtų bijoti skristi į atokius, miškingus ar kalnuotus regionus, nes būtent tam ir yra kuriamas šis lėktuvas.
Kadangi lėktuvas nedidelis, jam nereikia itin galingo variklio. „Vashon Aircraft“ nesistengė vaikytis naujovių ir lėktuve nusprendė montuoti ilgaamžį, dar 1947 m. pirmą kartą išbandytą keturių cilindrų variklio „Continental O-200“ modelį. Sveriantis apie 80 kg, šis variklis kukliu 75 kW galingumu suka kompanijos „Catto“ gamybos dviejų menčių 1,8 m diametro propelerį. Tokios variklio galios užtenka, kad nedidelis „Ranger R7“ galėtų pasiekti apie 220 km/val. greitį. Turėdamas maksimalias maždaug 106 litrų talpos kuro atsargas, lėktuvas gali nuskristi beveik 800 km siekiantį atstumą. Skelbiama, kad nusileisti jam reikės apie 145 m, o pakilti – vos 99 m ilgio kilimo ir tūpimo tako. Todėl lėktuvą bus galima naudoti ir labai mažuose aerodromuose.
„Ranger R7“ yra nedidelis lėktuvas varomas mažo galingumo variklio, juo negalima skraidinti didelio svorio krovinių. Anot gamintojo, maksimalus galimo bagažo svoris neturėtų viršyti 45 kg. Svoris gali būti didesnis, jei skris ne du, bet vienas asmuo: išmontavus keleivio sėdynę galima bagažo svorį padidinti keliomis dešimtimis kilogramų. Be to, tiek keleivio, tiek ir piloto sėdynės yra užlenkiamos į priekį 90 laipsnių kampu, tad esant poreikiui lėktuve galima permiegoti.
Skelbiama, kad bazinio „Ranger R7“ kaina turėtų būti apie 99,5 tūkst. JAV dolerių.
Kurdamas šį lėktuvą, gamintojas nemažai dėmesio skyrė jo kainai. Laikytasi nuostatos, kad „Ranger R7“ turi būti ne tik patikimas, tvirtas, bet ir pigus lėktuvas. Kai kurie lengvųjų lėktuvų modeliai kainuoja apie 100–120 tūkst. JAV dolerių ar net daugiau ir dėl to yra sunkiau prieinami visiems, norintiems skraidyti. „Vashon Aircraft“, kurdama lėktuvą, nusprendė siekti, kad jo pardavimo kaina nebūtų didesnė nei 100 tūkst. JAV dolerių. Kol kas panašu, kad gamintojui pavyksta tokį tikslą įgyvendinti. Skelbiama, kad bazinio „Ranger R7“ kaina turėtų būti apie 99,5 tūkst. JAV dolerių. Norėdama lėktuvą padaryti pigų, kompanija daug dėmesio skyrė į tai, kaip sumažinti gaminimo išlaidas. Buvo priimtas sprendimas kuo daugiau detalių gamintis patiems.
Pranešama, kad apie 90 proc. visų lėktuvo detalių ir konstrukcinių elementų yra gaminama kompanijos gamybinėse patalpose. O tai, kas perkama iš kitų kompanijų, pavyzdžiui, variklis, propeleris, avionikos sistema („Dynon“), yra sukurti tik JAV, dėl to kai kuriais atvejais yra pigesni už užsienietiškus analogus. Taip pat lėktuvo kainą sumažinti siekta perkant jau nudažytus aliuminio lakštus, iš kurių „Vashon Aircraft“ gamybinėse patalpose vėliau bus formuojamos lėktuvo detalės. Naudojant dažytą metalą, suformuotų lėktuvo elementų jau nereikia perdažyti, taip sutaupoma ne tik laiko, bet ir sumažinama kaina. Skelbiama, kad „Ranger R7“ yra vienas pirmųjų lengvųjų lėktuvų, kurio gamyboje naudojami jau nudažyti aliuminio lakštai.
Vis dėlto 99,5 tūkst. JAV dolerių tėra tik bazinio „Vashon Ranger R7“ kaina. Gamintojas skelbia, kad ateityje bus galima įsigyti ir brangesnes lėktuvo modifikacijas, kurių kaina turėtų siekti nuo 107,5 iki 129,5 tūkst. JAV dolerių. Kuo šios modifikacijos skirsis nuo bazinio modelio, kol kas nepranešama.
Anot gamintojo, šių metų viduryje jau buvo pasiruošta serijinei „Ranger R7“ gamybai. Prie „Vashon Aircraft“ gaminio populiarumo nemažai turėtų prisidėti tai, jog vienas iš dviejų pagamintų bandomųjų lėktuvų buvo pristatytas šiemet liepą JAV vykusioje aviacijos parodoje „EAA AirVenture“. Nors nėra informacijos apie esamus „Ranger R7“ užsakymus, spėjama, kad jų jau yra ne vienas. Tačiau ar lėktuvo modelis bus populiarus, kol kas neprognozuojama. Neretai panašaus tipo lėktuvai sulaukia nemažos sėkmės ir dėl to yra gaminami didelėmis serijomis. Kiek kompanija per metus žada pagaminti „Ranger R7, taip pat nėra žinoma. Įvairių šaltinių duomenimis, metiniai naujojo lėktuvo gamybos tempai turėtų siekti apie 100–200 vienetų. Jei „Vashon Aircraft“ pavyks dirbti pelningai parduodant kad ir mažesnį kiekį lėktuvų, tai didelių metinių gamybos tempų ji gali ir nesiekti.