Vasario 11 dieną „An-148“ katastrofa prie Maskvos nutraukė rekordinį 413 dienų skaičių be reaktyvinių keleivinių lėktuvų katastrofų, tai buvo ilgiausias laiko tarpas per aviacijos istoriją. Paskutinė katastrofa taip pat buvo nutikusi Rusijoje, kai 2016 metų gruodžio 25 dieną, netoli Sočio, Juodojoje jūroje sudužo „Tu-154“, priklausęs Rusijos gynybos ministerijai.
Oro bendrovės „Saratov airlines“ lėktuvas „Antonov AN-148-100“ (reg. Nr. RA-61704), atlikdamas skrydį Nr. 6W-703 iš Maskvos Domededovo oro uosto į Orską (Rusija) pakilęs iki 2 kilometrų aukščio staiga pradėjo žemėti ir su 65 keleiviais ir 6 įgulos nariais rėžėsi į atvirą lauką, maždaug 33 km atstumu nuo oro uosto. Lėktuvo nuolaužos išsibarstė kilometro spinduliu, išgyvenusiųjų nerasta.
„Saratov airlines“ laikinai sustabdė skrydžius su „An-148“, juos pakeitė „Jakovlev Jak-42“ ir „Embraer ERJ-190“.
Rusijos Nepaprastųjų situacijų ministerija, kilus kalboms apie dar vieną įvykio vietoje rastą orlaivį, jas paneigė. Rusijos paštas pranešė, kad lėktuve buvo skraidinamas 20 kg pašto krepšys, kuris galėjo sukelti gandus apie galimą susidūrimą su Rusijos pašto sraigtasparniu. Rusijos paštas teigia, kad Maskvos regione skrydžių sraigtasparniais jie nevykdo.
„Antonov AN-148-100“ sukurtas kaip regioninis orlaivis skrydžiams iki 4000 km. „Saratov airlines“ po avarijos turi 5 tokio tipo lėktuvus. Sudužusį „An-148“ (RA-61704) kompanija eksploatavo nuo 2017 m. vasario mėnesio. Šių metų sausį šiam lėktuvui buvo atlikas C-check patikrinimas, kurio metu tikrinama lėktuvo konstrukcijos, varikliai. Vasario 11 dieną lėktuvas atliko 3 sėkmingus skrydžius maršrutais: Penza – Maskva, Maskva – Saratovas, Saratovas – Maskva. Maskvoje, pasikeitus įgulai, išskrido iš į Orską ir jo nepasiekė, įvykus katastrofai.
Lėktuvo įgulą sudarė 6 žmonės. Lėktuvo vadas Valerijus Gubanovas – patyręs pilotas, į šią kompaniją dirbti perėjęs iš „Rossiya Airlines“, kur taip pat pilotavo „An-148“, iš viso turėjo 5099 skrydžio valandų bagažą, iš jų su „An-148“ – 2147 val. Antrojo piloto Sergejaus Gambariano patirtis su „An-148“ – 812 skrydžio valandų. Kiti įgulos nariai: 2 mechanikai ir 2 orlaivio palydovės.
Įvykio vietoje rastos abi „juodosios dėžės“ ir pristatytos į laboratoriją, ekspertai pradėjo šifruoti jų duomenis. Jei skrydžio duomenų savirašiai nebuvo smarkiai pažeisti avarijos metu, tuomet preliminarūs duomenys gali būti pateikti per parą. Parametrų įrašas leidžia išsiaiškinti, kaip veikė lėktuvo technika, o kalbinis įrašas – leidžia sužinoti įgulos pokalbius kabinoje ir su dispečeriais. Plačiau apie „juodąsias dėžes“
Ukrainiečių variklių gamintojas „Motor Sich“, kurio varikliai D-436-148 buvo sumontuoti lėktuve, kol kas negavo kvietimo dalyvauti komisijos tyrime. Varikliai, Nr.2251483900020 (13 515 veikimo val.) ir Nr. 2251482900015 (15 806 veikimo val.) buvo pagaminti 2009 metais.
Nelaimės vaizdo įrašas (oficialiai nepatvirtintas)