Pociūnų aerodrome (Prienų r.) spalio 20 dienos, sekmadienio, vidurdienį įvyko incidentas. Lėktuvas „RV-7A“ jau riedėdamas gruntiniu kilimo ir tūpimo taku, netikėtai apsivertė. Pilotai gyvi.
Aviatoriai tokias istorijas vadina laimingomis. Svarbiausia, kad aviacijos įvykis nepareikalavo aukų.
Pociūnų aerodromą administruojančio Kauno parašiutininkų klubo vadovas Kęstutis Milišauskas teigė, kad oras buvo puikus, o lėktuvas „RV-7A“ nutūpęs ir nuriedėjęs 100 ar daugiau metrų, staiga apsivertė. „Lakūnai sėkmingai nusileido. Lėktuvas apsivertė riedant, neaišku, kodėl. Priekinė važiuoklė palinkusi, tai matosi.“
Laimingai viskas baigėsi, nors lėktuvas, matyt, nepataisomas.
Svarstoma, ar galėjo lėktuvo ratas pakliūti į žolinės dangos duobutę, ar buvo stabdoma ir tai lėmė tokį staigų lėktuvo manevrą, ar važiuoklei pritrūko stiprumo.
Lėktuvu skrido du pilotai – Vytautas Mačiulis ir Vytautas Zabarskas. Laimei, jie liko gyvi ir iš apsivertusio lėktuvo išlindo patys. Tačiau sveikatos patikrai buvo nuvežti į ligoninę, iš kur po keletos valandų buvo paleisti... gydytis mėlynių.
Lėktuvas „RV-7“, kuriuo skrido pilotai, buvo pastatytas prieš porą metų – 2017 metų lapkritį. Tai iš specialiai gaminamo detalių rinkinio surinktas metalinės konstrukcijos orlaivis, tokių Lietuvoje yra ne vienas, jie populiarūs įvairiose šalyse. Amerikiečių kompanija „Van‘s Aircraft“ lėktuvų rinkinius gamina nuo 2001 metų ir iki dabar dviejų vietų „RV-7“ lėktuvų rinkinių yra pagaminta 1785.
Po laimingai pasibaigusio aviacinio įvykio teko kalbėtis ir su Transporto kompetencijų agentūros Civilinės aviacijos departamento direktoriumi Alvydu Šumsku. Jis tik patvirtino apie įvykį ir apie tai, kad lakūnai liko gyvi.
Vieno iš skridusių pilotų sūnus, aviatorius Šarūnas Mačiulis, pats remontuojantis skraidančius aparatus, pakalbintas apie lėktuvo „RV-7“ technines charakteristikas, minėjo, kad ir pačiam yra tekę su šiuo lėktuvu skristi. Įvykio metu, kai lėktuvas persivertė, Šarūnas Pociūnų aerodrome suko ore ratą lėktuvu „Wilga“, sužinojęs apie įvykį, greitai nusileido.
„Laimingai viskas baigėsi, nors lėktuvas, matyt, nepataisomas. Tūpimo take liko išrausta važiuoklės žymė, matosi, kad važiuoklė linkdama smigo gilyn į žemę, o tada lėktuvas staigiai apsivertė. Reikia tikrinti technines važiuoklės charakteristikas, gilintis į gamintojo rekomendacijas. Gali būti, kad tai techniškai silpna vieta“.