Vokietijoje birželio 22-26 dienomis praūžė viena laukiamiausių aviacijos parodų pasaulyje ILA Berlin 2022. Berlyno paroda, skirta aviacijai ir kosmoso pramonei garsinti, vyksta jau nuo 1909 metų ir susilaukia vis didesnio populiarumo. Šiais, 2022 metais, ji pritraukė net 100 dalyvių ir 200 tūkst. aviacijos entuziastų. Konferencijos, verslo susitikimai, seminarai ir, žinoma, orlaivių paroda bei oro šou buvo atviri visiems lankytojams. Pagrindinės 2022 metų temos — inovacijos, naujos technologijos ir tvarumas.
Ryškiausios ILA Berlin 2022 žvaigždės — TOP 10.
1. „Airbus A350-900“
Modernusis „Airbus A350“ yra ilgo nuotolio dviejų variklių, plataus korpuso lėktuvas, kurio korpuso ir sparno struktūroje yra didžiausias procentas anglies pluošto kompozitų.
Parodoje buvo pristatytas naujai pagamintas „Airbus A350-900 MSN 2 Airspace Explorer“ modelis. Tai vienas iš trijų bandomųjų orlaivių, kuriuose sumontuota daug salono naujovių. Naujai sukonfigūruotame lėktuve susipina dirbtinis intelektas (DI), tvarus dizainas ir naujas komforto lygis. Be naujo erdvės planavimo, didelis dėmesys skiriamas skaitmenizuotai sėdėjimo sistemai, maisto skaitytuvui naudojant DI, LED ne tik šviestuvų, bet ir ekranų technologijai. Visiška naujovė – galimybė užtamsinti langus vienu piršto prilietimu.
2. „A380“
Pirmasis iš visiškai naujų „A380“ lėktuvų į ILA atvyko su atnaujintu interjeru ir naujausios kartos prabangiomis sėdynėmis. Iki 853 keleivių dviejų aukštų salonuose talpinantis orlaivis yra didžiausias serijiniu būdu pagamintas komercinis lėktuvas aviacijos istorijoje. Šviesus ir erdvus keleivių salonas su naujomis sėdynėmis, dekoruotomis kreminiais tonais ir tekstūruotos bronzos bangomis, papuoštą JAE nacionalinio medžio motyvu. Naujausiame „A380“ yra naujoji „Premium Economy“ klasė, suteikianti visiškai naują prabangos pojūtį. Šios klasės salone yra 56 vietos, išdėstytos 2-4-2 kėdžių eilėmis. Kiekvieno keleivio laukia nepakartojama „A380“ skraidymo patirtis su naujausio dizaino poilsio erdve ir SPA dušu.
3. „A330-700 Beluga XL”
Milžinas „Airbus Beluga XL“ yra „Airbus A330“ variantas, skirtas orlaivių komponentams gabenti tarp „Airbus“ gamybos vietų. Šeši „Beluga XL“ pakeis penkis ankstesnius „A300B4-600ST Beluga“ modelius, kurie buvo naudojami nuo 1995 m. ir bus naudojami iki 2023 m.
Kuo stebina šis lėktuvas? Lyginant su „Beluga ST“ kabina yra pažeminta, padidintas krovinių skyrius ir modifikuotos galinės bei uodegos dalys. Be to, „Beluga XL“ yra septyniais metrais ilgesnis ir vienu metru platesnis, o tai suteikia 30 proc. papildomos transportavimo talpos.
„Eurofighter Typhoon“ yra dviejų variklių, kelių funkcijų kovos lėktuvas, nuo 2009 m. šiuos lėktuvus naudoja šalys Baltijos oro policijos misijose.
4. „Eurofighter Typhoon“
Lėktuvas yra dviejų variklių, kelių funkcijų kovos lėktuvas, „Canard-delta“ konfigūracija, kurią gamina „Eurofighter Jagdflugzeug GmbH“. Nuo 2009 m. šiuos lėktuvus naudoja šalys Baltijos oro policijos misijose. Jis pasirodė ILA Berlin ne pirmą kartą. Šis lėktuvas turi neprilygstamą saugumo lygį. Pažangiausia jutiklių technologija užtikrina precedento neturintį tikslumą, atliekant operacijas „oras-oras“ ir „žemė-oras“ bet kokiomis oro sąlygomis. 2022 m. kovo 14 d. Vokietijos gynybos ministerijos teigimu, „Eurofighter“ turėtų būti pajėgus dalyvauti elektroniniame kare, kaip tai daro „PA-200 Tornado“.
5. „Airbus A400M Atlas”
Tai yra „Airbus“ karinis transportinis lėktuvas. Palyginus su „Transall C-160“ ir „Lockheed C-130 Hercules“ taktiniais transporto lėktuvais, kuriuos „A400M“ pakeis net septyniose NATO šalyse, jis pasižymi didesne naudingąja apkrova, transportavimo apimtimi, greičiu ir nuotoliu. Kodėl šis lėktuvas yra beveik kiekvienos sėkmingos misijos dalyvis? Kaip ir jo pirmtakai, jis gali kilti iš trumpų, neasfaltuotų kilimo ir tūpimo takų, taip pat priimti desantininkus ir krovinius. Jame gali būti iki 116 parašiutininkų, kurie gali iššokti iš orlaivio per dideles krovinių dureles arba dvi šonines duris. Be to, „A400M“ yra pilnai aprūpintas degalų papildymo „oras–oras“ galimybėmis.
6. „Lockheed C-130J Hercules“
„C-130J-30“ yra ilgesnė „C-130J“ versija. Šis lėktuvas yra labai patikimas ir nebrangus. „C-130J-30“ turi 15 pėdų ilgesnį fiuzeliažą, galintis talpinti daugiau krovinių. Šių metų vasarį buvo pristatytas pirmasis „Super Hercules 55+01“, o 55+02 antrasis – prailgintas „C-130J-30“ lėktuvas. Šis amerikiečių lėktuvas jau tapo tikra klasika dėl universalaus panaudojimo, atliekant įvairius vaidmenis, įskaitant tūpimą ant ginkluoto laivo („AC-130 modelis“) ir atakuojant ore, paieškai ir gelbėjimui, moksliniams tyrimams, oro žvalgybai, degalų papildymui iš oro, patruliavimui jūroje ir gaisrų gesinimui iš oro. Dabar tai yra pagrindinis daugelio karinių pajėgų taktinis lėktuvas visame pasaulyje.
7. AWACS
AWACS perspėjimo ir valdymo ore sistema, skraidantis radaras. Pagrindinė AWACS užduotis – oro erdvės žvalgyba, siekiant anksti aptikti ir įspėti. AWACS gali aptikti orlaivius už šimtų kilometrų, todėl gali stebėti oro erdvę Irake ir Sirijoje iš Turkijos. Tokias modernias sistemas turi NATO ir didžiosios valstybės.
8. „F-35 Lightning II”
Vienas moderniausių penktos kartos naikintuvų pasaulyje, turintis pažangiausią jutiklių rinkinį iš visų naikintuvų istorijoje. Kadangi jo pirmtakai „F-117”, „B-2” ir „F-22 Raptor” nebuvo eksportuoti, tai pirmasis modelis, skirtas šalims partnerėms.
9. „Volocopter GmbH“
„Volocopter GmbH“ yra Vokietijos aviacijos įmonė, kurianti elektrinius VTOL (vertikalaus kilimo ir tūpimo) skrydžio aparatus keleiviams ir krovininius dronus. Parodoje pristatytas elektrinis oro taksi nustebino visko mačiusius aviacijos gerbėjus. „Volocopter GmbH“ planuoja per dvejus metus pradėti skraidinti elektriniais oro taksi Singapūre ir derasi dėl skrydžių į netoliese esančias Indonezijos ir Malaizijos vietas. Taip pat jų planas yra eksploatuoti 10–20 oro taksi parką aplink Marina Bay ir Sentosos salos turistų pamėgtas vietas. Šiuo metu įmonė siūlo 15 minučių trunkančius džiaugsmingus skrydžius visiems norintiems išbandyti šią naujovę.
10. „CH 47F Chinook“
„CH-47F“ yra pažangus tandeminis rotorinis karinis sraigtasparnis, ne kartą tobulintas ir modifikuotas. „Chinook“ tinkamas eksploatuoti įvairiose aplinkose — nuo Arkties iki dykumos ar džiunglių. Itin vertinamas sraigtasparnio maksimalus 315 km per valandą horizontalaus skridimo greitis.