Spalio 19 dieną, į pirmąją paskaitą iš pokalbių apie aviacijos verslą ciklo „Aviation in the making“, Kazimiero Simonavičiaus universitete, susirinko būrys žmonių diskusijai apie tai, kokią naudą iš oro uosto gali gauti privatūs investuotojai ar valstybė ir kaip tai gali derėti kartu didinant efektyvumą. Diskusiją vedė nepriklausomas ekspertas, politikas ir aviacijos įmonių vadovas Arijandas Šliupas.
Apie oro uostų efektyvumo vertinimą pasakojo nepriklausomas ekspertas, politikas ir aviacijos įmonių vadovas Arijandas Šliupas.
Europos Sąjungoje valstybės pagalbos oro uostams, kurių veikia daugiau nei 450, ir oro transporto kompanijoms taisyklės labai griežtos – valstybėms iš esmės draudžiama juos subsidijuoti. Išeitis būtų oro uosto perdavimas privačiam operatoriui arba privatizavimas. Bet, ar tai generuos pakankamai grąžos privačiam ūkio subjektui, kurio vienintelis tikslas bus maksimizuoti pelną? Kaip įžvelgti ekonominę naudą, kaip užtikrinti valstybės ir regiono interesus?
Vieno atsakymo nėra, nes skiriasi bendrovės valdančios oro uostą interesai ir ne ką mažiau svarbūs valstybės ir regiono interesai. Galime pažvelgti į svarbiausią verslo subjektą – pelną, pajamas akcininkams, nesvarbu, ar tai privatūs investuotojai, ar valstybė. Tačiau pelningumas nėra vienintelis oro uosto veiklos vertinimo kriterijus, nes tai yra svarbus infrastruktūros objektas kiekvienam regionui ar šaliai. Pažvelgus kitu kampu, iš tos pačios infrastuktūros verslas ir valstybė naudodami skirtingus įrankius tikisi skirtingos naudos. Plačiau apie diskusiją ir mintis šia tema skaitykite šių metų paskutiniame numeryje.
Iki 2018 metų gegužės vyksiančiuose „Aviation in the Making“ renginiuose taip pat dalyvaus įmonės „Lietuvos oro uostai“ generalinis direktorius Gediminas Almantas, „Avia Solutions Group“ tarybos pirmininkas Gediminas Žiemelis, įmonės „FL Technics“ generalinis direktorius Žilvinas Lapinskas ir daugelis kitų aviacijos įmonių vadovų.