Kas vyksta iki įsėdant į lėktuvą: greitoji pagalba per 15 minučių

Kai lėktuvas prisipildo keleivių, retas susimąsto apie begalę užkulisinių procesų, vykstančių tam,
kad būtų užtikrintas keliaujančių saugumas ir komfortas.

Už šiuos procesus atsakingi dešimtys įvairių sričių specialistų, o vieni jų – orlaivių interjero tvarkytojai. Griežtai apskaičiuotas laikas,
taisyklės bei organizuotumas – pagrindinės šio darbo specifikos, sako bendrovės „Litcargus“ antžeminio orlaivių aptarnavimo padalinio vadovė Sandra Kovzan.

Vos 15 min. – orlaivį paruošti naujam skrydžiui
Kaip teigia bendrovės „Litcargus“ padalinio vadovė S. Kovzan, kai orlaivis ruošiamas naujam skrydžiui, jo
sutvarkymui skiriamas labai terminuotas laikas, o kiekviena tvarkymo procedūra yra aiškiai apibrėžta, tad vietos
improvizacijai čia nėra.
„Dažniausiai orlaivį tvarko 3-4 asmenys, o visam lėktuvui išvalyti jie turi vidutiniškai 7-15 minučių. Per tą laiką
orlaivis išsiurbiamas, sutvarkomi tualetai, virtuvėlės, keleivių vietos, o pagal reglamentą į kišenėles sudedama
informacija skrendantiems. Per šį laiką turima suspėti atlikti ir kokybinę patikrą – įsitikinti, ar orlaivis pasiruošęs
priimti keleivius sekančiam skrydžiui“, – teigia S. Kovzan.

Darbas reikalaujantis preciziškumo
Anot S. Kovzan, orlaivių interjero tvarkytojų darbas reikalauja nuolatinio dėmesio detalėms, griežtos disciplinos ir
puikiai suderinto komandinio darbo – tik taip įmanoma užtikrinti sklandų lėktuvo paruošimą per itin trumpą laiką.
„Komanda iš anksto pasiskirsto užduotis, paruošia visas reikalingas priemones. Kiekviena sekundė svarbi, tam kad
lėktuvai laiku pakiltų ir išvengtų vėlavimo“, – sako ji.

Saugumas – prioritetas
Kaip teigia vadovė, vienas pagrindinių antžeminio aptarnavimo personalo vaidmenų orlaiviui nusileidus yra
užtikrinti, kad visi procesai būtų atlikti saugiai, nes darbas aviacijos srityje – net ir tvarkant orlaivius gali pažerti
staigmenų.
„Darbuotojai privalo laikytis griežtų saugos procedūrų, kurios užtikrina atitinkamą orlaivių aptarnavimą, technikos
judėjimą ir kitas operacijas. Taip pat būtina pasirengti ir nenumatytoms situacijoms – kartais keleiviai orlaivyje
palieka ne tik asmeninius daiktus, tokius kaip dokumentai ar raktai, bet ir gyvybiškai svarbius – klausos aparatus,
insuliną ar net vaikščiojimo ramentus. Mūsų pareiga užtikrinti, kad tokie daiktai kuo greičiau pasiektų savo
savininkus“, – teigia antžeminio orlaivių aptarnavimo padalinio vadovė S. Kovzan.