Vilniaus oro uoste atnaujinus riedėjimo takus – greitesnis orlaivių aptarnavimas ir draugiški aplinkai sprendimai

Vilniaus oro uoste baigtas svarbus aerodromo rekonstrukcijos etapas - modernizuoti pietinėje oro uosto dalyje esantys du orlaivių riedėjimo takai. Teigiama, kad aerodromo rekonstrukcijos pagrindiniai tikslai yra pagerinti ne tik oro uosto operacijų saugą, atnaujintą infrastruktūrą pritaikyti greitesniam orlaivių aptarnavimui, bet ir diegti aplinkosaugos sprendimus.

Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys sako, kad oro uosto infrastruktūra yra cikliška – jos nusidėvėjusias dalis būtina rekonstruoti kas 10-15 metų, kad būtų atitinkami aviacijos saugos ir aplinkosauginiai reikalavimai. Planuojama, kad šios investicijos atsipirks per tokį pat laikotarpį.

Skaičiuojama, kad rekonstravus ir prailginus riedėjimo taką, kuris yra lygiagretus kilimo-tūpimo takui, bus beveik perpus sumažinta aplinkos tarša kiekvieno orlaivio riedėjimo metu.

„Siekėme atlikti visus darbus ir pradėti vėl naudoti itin svarbius riedėjimo takus per maždaug pusmetį, todėl nuo pat pradžių buvo įtrauktos labai didelės rangovų pajėgos. Abu modernizuoti takai jau yra naudojami, o kitąmet vieną jų numatome dar pratęsti lygiagrečiai esamam kilimo-tūpimo takui ir tokiu būdu sukurti lygiagretų riedėjimo taką, kuris leis patogiau ir greičiau judėti orlaiviams oro uosto viduje“, - teigia D.Čiuplys. 

Anot oro uosto vadovo, baigti rekonstruoti takai užtikrina ne tik saugesnį orlaivių judėjimą, bet ir taupo jų kuro sąnaudas, mažina išmetamo anglies dvideginio kiekį. Skaičiuojama, kad rekonstravus ir prailginus riedėjimo taką, kuris yra lygiagretus kilimo-tūpimo takui,  bus beveik perpus sumažinta aplinkos tarša kiekvieno orlaivio riedėjimo metu.

Abiejų takų rekonstrukcijos metu taip pat pagerintas paviršinių nuotekų surinkimas ir valymas, o riedėjimo takuose įdiegti LED žiburiai mažina viso oro uosto elektros energijos suvartojimo kiekius.

Vieno iš riedėjimo takų (F takas) šiuo metu jau rekonstruotos dalies, kuri eina lygiagrečiai kilimo-tūpimo takui, ilgis yra beveik pusantro kilometro, o kito (E takas) - apie 116 metrų.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcija

2020 metų viduryje prasidėjusios Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos metu siekiama atnaujinti esamas dangas, jas išplatinti, diegti energiją taupančius ir aplinkai draugiškus sprendimus.

Didžiąją dalį darbų atlieka kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“. Planuojama, kad projektas bus įgyvendintas iki 2021 metų pabaigos, nestabdant oro uosto veiklos. Visa rekonstrukcijos darbų sutarties vertė siekia 34 mln. eurų., didžioji dalis atsinaujinimo projektų iš dalies finansuojami Europos Sąjungos fondų lėšomis.

Kalbėdamas apie rekonstrukcijos planus 2021 metais, D. Čiuplys pabrėžia, kad nuo šiol daugiausia darbų vyks šiaurinėje oro uosto pusėje – dalis atnaujinimo darbų čia jau yra įpusėję.

„Šiaurinė  aerodromo dalis yra itin daug rekonstrukcijos darbų apimanti vieta. Ten numatome įrengti naujus, rekonstruoti esamus riedėjimo takus, sukurti visiškai naują šiaurinį peroną ir stovėjimo aikšteles didžiųjų orlaivių statymui, sujungti minėtą peroną su kilimo - tūpimo taku greitesniam judėjimui užtikrinti, o tai reiškia ir mažesnį poveikį aplinkai. Ruošiamės artimiausiai ateičiai, kai teks vėl valdyti augančius aviacijos srautus, juos efektyviai aptarnauti“, - sako D.Čiuplys.

Oro uosto perone kitais metais taip pat bus įrengtos naujos orlaivių nuledinimo aikštelės ir pradėta statyti nuotekų valykla. Taip pat toliau bus diegiamos požemines elektros sistemos (angl. „ground power unit“), modernizuotas apšvietimas, įgyvendinti nauji paviršinių nuotekų surinkimo sprendimai.

Reportažą apie Vilniaus oro uoste vykstančius aerodromo rekonstrukcijos darbus galite pamatyti čia: https://youtu.be/3sEyvSdRNtc