Oficialiai aviacijos žiemos sezonas Lietuvoje prasideda paskutinį spalio sekmadienį, tačiau praėjusį savaitgalį iškritus pirmoms snaigėms ir paspaudus šaltukui, Vilniaus oro uoste atlikta pirmoji žiemiška procedūra – orlaivio nuledinimas.
Oficialiai aviacijos žiemos sezonas Lietuvoje prasideda paskutinį spalio sekmadienį, tačiau praėjusį savaitgalį iškritus pirmoms snaigėms ir paspaudus šaltukui, Vilniaus oro uoste atlikta pirmoji žiemiška procedūra – orlaivio nuledinimas.
„Pirmadienio rytą, tai yra šiandien, pakilusiam orlaiviui prieš skrydį buvo atlikta šiemet pirmoji nuledinimo procedūra.
Nors dar neoficialiai, tačiau tai simbolizuoja aviacijos žiemos sezoną Lietuvoje“, – sako „Litcargus“ orlaivių antžeminio aptarnavimo padalinio vadovė Sandra Kovzan.
Jos teigimu, orlaivis, kuriam buvo atlikta pirmoji šiemet nuledinimo procedūra, prieš skrydį naktį praleido Vilniaus oro uoste, todėl jo sparnai apšerkšnojo.
Nuledinimas tai tokia procedūra, kurios metu orlaivis yra nupurškiamas specialiu iki 60 laipsnių temperatūros pašildytu skysčiu. Pastarasis tirpdo sniegą, ledą ir šerkšną. Šaltuoju metų sezonu ši procedūra lėktuvams yra būtina, kad galėtų sklandžiai kilti.
„Skysčio sudėtyje, kuriuo nupurškiamas orlaivis, yra įkaitintas glikolis ir vanduo. Šiai procedūrai atlikti reikalingos specialios mašinos. Pernai įsigytos naujos nuledinimo „Elephant My Lite“ mašinos šią procedūrą Vilniaus oro uoste leidžia atlikti efektyviai ir greitai“, – sako S. Kovzan.
„Litcargus“ specialistė pažymi, jog esant labai žemai temperatūrai, ledo sankaupų kiekis ant lėktuvo gali siekti nuo keliasdešimt kilogramų šerkšno iki kelių tonų ledo, priklausomai nuo oro sąlygų, todėl šaltuoju metų laiku nuledinimo procedūra yra būtina.
Informaciją pateikė
Skaistė Marija Mačiukė
Agentūra Maniac.
Olimpiečių 1-43, Vilnius
m: +370 614 52 502