Naujos aviacijos srities studijų programos susilaukė daugiau dėmesio nei buvo tikimasi

Nuo rugsėjo 1 dienos startuosiančios naujosios oro uosto keleivių aptarnavimo ir orlaivio antžeminio aptarnavimo specialistų ruošimo programos susilaukė didesnio dėmesio nei buvo planuota. Anot Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro direktoriaus pavaduotojos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija 30 proc. padidino valstybės finansuojamų vietų skaičių Vilniuje nei buvo numatyta prieš prasidedant stojimo etapui. 

Šiais metais būsimieji studentai turėjo galimybę stoti ne tik į įprastas mokymų programas, tačiau nuo rudens pradėti studijuoti bei įgyti dvi naujas – oro uosto keleivių aptarnavimo ir orlaivio antžeminio aptarnavimo – profesijas. Iki šio rudens reikalingus specialistus šioms sritims ruošdavo tik pačios aviacijos įmonės. Tačiau augant oro uostų keleivių srautams ir didėjant darbo rinkos poreikiui, valstybinės institucijos, bendradarbiaudamos su orlaivių antžeminio aptarnavimo paslaugas teikiančiomis kompanijomis, šią vasarą pristatė dvi Lietuvoje visiškai naujas profesinio mokymo specialybes Vilniuje ir Kaune.

Didesnis susidomėjimas

Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro (TECHIN) direktoriaus pavaduotojos ugdymui Virginijos Putnaitės teigimu, sostinėje į abi naujas mokymų programas iš viso priimta 40 studentų. Anot jos, tai – apie 30 proc. daugiau stojančiųjų nei buvo planuota.

„Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, prieš prasidedant stojimo etapui, abiem programom sostinėje buvo numačiusi tik 28 valstybės finansuojamas vietas. Matydami didesnį susidomėjimą ir stojančiųjų skaičių, kartu su įmonėmis kreipėmės į ministeriją ir prašėme didesnio finansavimo. Taip buvo skirta dar papildomai 12 valstybės finansuojamų studijų vietų“, – sako V.Putnaitė.

Anot TECHIN atstovės, didesnio susidomėjimo sulaukė oro uosto keleivių aptarnavimo studijų programa. Čia nuo rudens Vilniuje mokslus pradės 24 būsimieji aviacijos specialistai. Į orlaivio antžeminio aptarnavimo mokymų programą sostinėje įstojo kiek mažiau – 16 studentų.

„Oro uosto keleivių aptarnavimo programa susilaukė ne tik bendrai daugiau dėmesio stojančiųjų tarpe, tačiau taip pat į ją daugiau įstojo moterų. Jos sudarys 62 proc. viso kurso. Orlaivio antžeminio aptarnavimo mokymų programa šiais metais buvo patrauklesnė vyrų tarpe, tačiau ir čia naujus mokslo metus pradės 24 proc. moterų“, – dalinasi pavaduotoja ugdymui V.Putnaitė.

Jos teigimu, didesnio dėmesio sulaukė keleivių aptarnavimo programa, nes bendrai Lietuvoje ir Europoje inžineriniai mokslai dar nėra tokia populiari sritis stojančiųjų tarpe.

„Nors abi programos priskiriamos transporto sričiai, tačiau orlaivių antžeminis aptarnavimas yra labiau inžineriniai mokslai. Šioje srityje bendrai tiek Lietuvos, tiek ir Europos mokyklose yra mažiau stojančiųjų.

Lietuva apskritai yra pirmoji šalis Europoje, kurioje ugdymo įstaigose bus ruošiami šių sričių aviacijos specialistai, tad dar sunku daryti konkrečias išvadas“, – teigia V.Putnaitė.

Galimybė studentams kryptingiau siekti karjeros

Antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ generalinio direktoriaus Lino Vaškio teigimu, kryptingas specialistų ruošimas valstybės lygiu yra didžiulė paskata visam aviacijos sektoriui.

„Labai džiaugiamės programų susidomėjimu ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sprendimu padidinti valstybės finansuojamų studijų vietų skaičių, taip suteikiant galimybę didesniam ratui studentų įgyti aviacijos žinias. Plečiantis oro uostams, darbuotojų poreikis tik augs, tad bazines žinias įgiję studentai greitai įsilies į aviacijos sritį“, – sako L.Vaškys.

Jo teigimu, prie studijų programų rengimo gan ženkliai prisidėjo ir pačios aviacijos įmonės, tad visi įstojusieji įgis įgūdžius, kurie yra labai svarbūs šiandieninei darbo rinkai.

„Kartu su valstybinėmis institucijomis parengėme mokslo programas, kurios atliepia tai, ko reikia šiandienai. Studentai, gavę bazines žinias ugdymo įstaigose, toliau turės galimybę lavinti savo įgūdžius jau darbo vietoje ir taip dar kryptingiau siekti karjeros aviacijos srityje“, – teigia bendrovės „Litcargus“ atstovas.

Oro uosto keleivių aptarnavimo ir orlaivių antžeminio aptarnavimo specialistus ruoš dvi Lietuvos švietimo įstaigos – Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymų centras bei Kauno technologijų mokymų centras. Abiejų profesijų studijos truks vienerius mokslo metus – 10 mėnesių.

Pranešimas žiniasklaidai - Greta Sirvidaitė, greta@maniac.lt , www.maniac.lt

Nuotraukos autorė: Meda Mikalajūnaitė