Lietuva siūlo iki 2020 m. ES valstybių narių sostines susieti tiesioginiais skrydžiais

„Geras susisiekimas oro transportu yra reikšmingas ekonomikos augimo, verslo plėtros, judumo ir turizmo veiksnys. Sunku įsivaizduoti sėkmingą Europos integraciją be patikimų ir kokybiškų oro jungčių tiek pačioje Europos Sąjungoje, tiek su trečiosiomis šalimis. Lietuva norėtų pasiūlyti paprastą tikslą – iki 2020 metų visas valstybių narių sostines susieti tiesioginiais skrydžiais“, – ES transporto ministrų neformalios tarybos sesijoje Taline trečiadienį sakė susisiekimo viceministras Ričardas Degutis.

Susisiekimo viceministro teigimu, Europos oro transporto teisinė aplinka kol kas nėra tinkama šiam tikslui pasiekti, todėl siūlytina persvarstyti galiojančius teisės aktus ir užtikrinti alternatyvias priemones.

„Turime suteikti oro uostams ir Europos Sąjungos valstybėms narėms paprastesnius būdus, kaip plėtoti ir pritaikyti savo šalių oro uostų infrastruktūrą pagal būsimus poreikius.“

Padėtis aviacijos rinkoje kinta, tad Lietuva norėtų papildyti ES teisės aktus nuostatomis, kurios leistų oro transporto kompanijoms lanksčiau konkuruoti, išlaikant pusiausvyrą tarp daugiau ir mažiau konkurencingų rinkų. Šis principas galėtų būti taikomas ne tik saloms, bet ir regioniniams bei mažesniems oro uostams, o taisyklės dėl valstybės pagalbos oro linijoms ir oro uostams taip pat turėtų suteikti daugiau lankstumo.

„Turime suteikti oro uostams ir Europos Sąjungos valstybėms narėms paprastesnius būdus, kaip plėtoti ir pritaikyti savo šalių oro uostų infrastruktūrą pagal būsimus poreikius. Žinome, kad tai sudėtingos temos, bet ši diskusija būtina, siekiant realizuoti kiekvienos Europos dalies potencialą“, – teigė susisiekimo viceministras R. Degutis.

Aviacijos strategiją, kuri ES turėtų padėti įveikti naujus iššūkius, Europos Komisija paskelbė 2015 m.

Diskusijos pradžią dėl patikimų ir kokybiškų oro jungčių inicijavo šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujanti Estija.