Kad varikliai suktųsi nekeldami problemų

Lėktuvams reikia gydytojų, kaip ir žmonėms. O ankstyvas pavasaris yra tinkamiausias laikas patikrinti lėktuvų variklius, sparnų tvirtumą, kad prasidedantis skrydžių sezonas būtų saugus. Aviacines paslaugas teikianti įmonė UAB „AG Verslas“ rūpinasi lėktuvų sveikata. „Aviacijos pasaulis“ lankėsi pas jos įkūrėją Andrių Navicką.

Dirba kartu su žmona

Sparnai Andriui išdygo dar vaikystėje: būdamas dešimties jau bandė konstruoti lėktuvą, tiesa, tėvams įsikišus statyba buvo sustabdyta... Tačiau inžinerinis mąstymas, meilė technikai niekur nedingo. 

Lemtinga buvo A. Navicko pažintis su lakūnu ir instruktoriumi Arūnu Rupkumi. Pakalbintas pasukti į aviaciją Andrius sutiko, išmoko ne tik pilotuoti lėktuvus, bet ir juos remontuoti. Dabar padeda lakūnams techniškai prižiūrėti orlaivius ir vis plečia paslaugų spektrą. Šiemet kartu dirbti pradėjo ir žmona Auksė, ji padeda kurti internetinę parduotuvę, bendrauja su tiekėjais ir klientais bei tvarko dokumentus. Kai šeima drauge, nereikia skaičiuoti darbo valandų, viršvalandžių...

Ypač skrupulingai lėktuvus apžiūrėti reikia po žiemos sezono – būna, kad paukščiai spėja lizdą susisukti po kapotu ar pelės laidus pagraužia...

Aptarnauti ir remontuoti lėktuvų A. Navickas važinėja po visą Lietuvą, su specialiai pritaikyta priekaba perveža orlaivius, techniškai prižiūri „Rotax“ ir „UL Power“ variklius, parduoda orlaivių detales, propelerius, prietaisus. „AG Verslas“ yra oficialus „UL Power“ variklių atstovas Lietuvoje.

Šeimos įkurtoje interneto parduotuvėje www.balticaircraft.com galima įsigyti įvairių variklių detalių, aptarnavimo komplektų, filtrų ir alyvos, žibintų orlaiviams, kokybiškų anglies pluošto propelerių E-props, gelbėjimo sistemų Galaxy GRS, skrydžio navigacijos įrenginių, ausinių ir radijo stotelių, chemijos priemonių orlaivių priežiūrai. Įmonė prekiauja naujomis originaliomis „Rotax“ detalėmis, jeigu ko nors sandėlyje neturi, užsako iš gamintojų. Klientai visada raginami rašyti ar skambinti, jei neranda dominančios prekės, nes asortimentas plečiamas pagal klientų poreikius, o kai kurios prekės tiesiog dar nespėjo patekti į internetinės parduotuvės lentynas. Prekės užsakovus gali pasiekti per 2-3 dienas tiek Lietuvoje, tiek Rygoje ar Taline, o esant skubiam reikalui – ir tą pačią dieną.
 

Visada traukė technika

Andrius prisimena, kad kažkodėl ilgokai nuo technikos bėgo. Nors visą laiką ji jam patiko, tačiau labiau norėjo būti... vadovu. Kartu su partneriu sukūrė krovinių pervežimo verslą, tačiau šis baigėsi nesėkme 2013 metais gruodžio 13 dieną, penktadienį, girtam vairuotojui apvertus vilkiką. Tada viską pardavė ir grįžo prie savo esminio sugebėjimo – prikelti techniką sklandžiam darbui.

Baigęs specialius kursus, tapo licencijuotu variklių „Rotax“ techniku. Dabar atlieka kompiuterinę variklių diagnostiką, periodinį variklių aptarnavimą, pilną variklio remontą, montuoja propelerius ir gelbėjimo sistemas, surenka lėktuvus, taip pat juos ir remontuoja, instaliuoja reikiamus prietaisus  

„Aš visada sukiodavausi aplink techniką. Žmonės greit suprasdavo, kad šiuos dalykus išmanau, ir kviesdavosi į pagalbą. O jei jau prieidavau prie mašinos, tai surasdavau ir gedimą, ir galėdavau jį pašalinti. Dar 2005 metais su kolega įkūrėme bendrovę „AG verslas“, kuri vėliau tapo tik šeimos įmone, o dar vėliau gimė ir „Baltic Aircraft“ ženklas. 

Vyro verslo sėkmė yra ta, kad pats viską daro, ne tik parduoda detales. 

„Patikrinu orlaivio sistemas ir galiu nustatyti trūkumus, gedimus, galiu suremontuoti, sumontuoti detales“, – sako A. Navickas, savo rankomis prisilietęs jau prie penkių dešimčių ultralengvųjų lėktuvų variklių, nors aviatoriams skirtų paslaugų prekinis ženklas „Baltic Aircraft“ gimė tik prieš dvejus metus.

Ypač skrupulingai lėktuvus apžiūrėti reikia po žiemos sezono – būna, kad paukščiai spėja lizdą susisukti po kapotu ar pelės laidus pagraužia...

A. Navickas pastaruosius dvejus metus skraido daugiau su klientų lėktuvais, negu savo reikmėms.

Sukūrė naują paslaugą

Beveik 10 metų piloto licenciją turintis A. Navickas pastaruosius dvejus metus skraido daugiau su klientų lėktuvais, negu savo reikmėms. Tačiau kartais, kai lėktuvas negali skristi, jį tenka pervežti. Tad pilotams visada iškildavo klausimų, kaip tai padaryti. A. Navickas sukūrė priekabą ultralengvųjų orlaivių kelionėms žeme. Iš pradžių pagamino vieną, o vėliau ir antrą, tobulesnę. Per dvejus metus vien iš užsienio su priekaba jau pervežė 15 lėktuvų, o po Lietuvą jų pervežta dar daugiau, taigi, ši paslauga prigijo.

Į priekabą telpa bet kurio tipo ultralengvasis lėktuvas. Maršrutai gali driektis per visą Europą ir į Skandinavijos šalis. Andrius orlaivį išardo, supakuoja detales, paruošia transportavimui, pristato nurodytu adresu, iškrauna ir klientui pageidaujant gali vėl lėktuvą surinkti, paruošti skrydžiams. Tokia paslauga kartais reikalinga nusipirkus lėktuvą kitoje šalyje, jeigu norima jį parsigabenti žeme.

Autoritetą augina konsultuodamas

Navickų šeimos aviacinis verslas turi edukacijos, švietimo aspektų, nes Andrius negaili laiko ir energijos paaiškinimams, išsamiems atsakymams į daugybę užduodamų klausimų. Andrius teikia pilotams patarimus ir konsultacijas telefonu nemokamai – tai padeda auginti autoritetą, nes aviatoriai ilgai tiriamai žiūri į kiekvieną rinkos naujoką.

Esu davęs patarimą lakūnui, kuris sunerimęs dėl variklio garsų susisiekė tiesiai iš lėktuvo kabinos skrydžio metu, taip sakant on line.

„Šiemet, po vasario mėnesį organizuoto ultralengvųjų orlaivių federacijos saugos seminaro lakūnai tiesiog užgriuvo mane su klausimais“, – džiaugiasi nedidelės rinkos augančiais poreikiais A. Navickas. – Lakūnai nori kuo daugiau skraidyti, o ne remontuoti lėktuvus. Krapštytis prie lėktuvo – tai ne romantika. Įvairių klausimų gali kilti kasdien, ypač sezono metu, todėl aš kantriai stengiuosi paaiškinti kiekvieną niuansą. Esu davęs patarimą lakūnui, kuris sunerimęs dėl variklio garsų susisiekė tiesiai iš lėktuvo kabinos skrydžio metu, taip sakant on line.

Aviatoriai ne iš karto patikėjo nagingu meistru, ilgai stebėjo, kaip jam sekasi. Tačiau dabar rikiuojasi darbų eilutė. „Iš pradžių džiaugiausi, jei tik leisdavo prie kokio lėktuvo pasikrapštyti, o dabar vos suspėju – susidaro eilė, nes važinėju po visą Lietuvą“, – kupinas entuziazmo kalba A. Navickas. 

Remiamas turinys