Aviacinė bendruomenė neteko sparnuotomis idėjomis gyvenusio Rimvydo Maciulevičiaus

Rugsėjo 12 dieną amžinybėn iškeliavo aviatorius, oreivystės Lietuvoje pradininkas, Ignalinos aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius. Savo gyvenimą R. Maciulevičius paskyrė sparnuotų svajonių realizavimui, aviatoriaus pašaukimui. Aviacinė bendruomenė neteko aktyvaus ir ambicingo profesionalo ir entuziasto. Užuojautą reiškiame šeimai – žmonai Rūtai, sūnums Albertui ir Mykolui, dukrai Jurgai, broliui Antanui.

Rimvydas Maciulevičius gimė 1954 metų spalio 3 dieną Stakliškių kaime. Nors Rimvydas 1987 metais baigė žurnalistiką Vilniaus universitete, tačiau jo gyvenimo kelią nulėmė aviacija. 1976–1983 metais jis tapo Marijampolės aviacijos techninio sporto klubo vienu iš steigėjų, dirbo lakūnu, instruktoriumi, parašiutininkų klubo rinktinės treneriu. 1983–1988 metais dirbo SDAALR (Savanoriška draugija armijai, aviacijai ir laivynui remti) aviacijos skyriaus pilotu inspektoriumi, skyriaus viršininko pavaduotoju. 1988–1994 metais įkūrė Lietuvos Oreivių draugiją ir tapo jos prezidentu, įkūrė pirmąją oreivių mokyklą, propagavo karšto oro balionų sportą, dalyvavo įvairaus masto varžybose JAV, Prancūzijoje, Italijoje, Japonijoje, Suomijoje, Austrijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Latvijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, Kazachstane.

1992–1997 metais įkūrė ir vadovavo bendros Lietuvos-Kanados įmonei UAB „Agroserviso grupė“ (organizavo čarterinius skrydžius lėktuvais „Il-86“, „Tu-154M“). 1997-1999 metais Jungtiniuose Arabų Emyratuose pastatė bendrosios aviacijos paskirties aerodromą Um Al Quwain ir dirbo jame aeroklubo direktoriumi, „An-2“ pilotu. Grįžęs į Lietuvą sukūrė bendrovę „Skraidybos mokymo centras“ ir įsigijo bei įveiklino Kėdainių aerodromą, įkūrė reaktyvinių lėktuvų „L-29“ centrą, organizavo reaktyvinių lėktuvų varžybas. 2004 metais pradėjo kurti Ignalinos aerodromą ir visą veiklą perkėlė į šį ežerų kraštą. Čia rengė ultralengvųjų orlaivių tarptautines ir šalies sporto varžybas, raketų ir bepiločių orlaivių varžybas, vyko kariškių pratybos.  
Rimvydas į padangę dairytis pradėjo dar vaikystėje, todėl greitai įsitraukė į paties vadinamas aviacines avantiūras, – skraidė su pirmosiomis savadarbėmis skraidyklėmis, dar nesulaukęs pilnametystės pradėjo šokinėti parašiutais. 1976 metais tapo Pabaltijo šalių parašiutinio sporto akrobatikos čempionu.  Iš viso Rimvydo kolekcijoje 14 medalių parašiutinio sporto varžybose.

Per gyvenimą sukaupė nemenką skraidymų patirtį su karšto oro balionais, lėktuvais „Jak-12“, „An-2“, „L-410UVPE“, „An-28“, „Wilga 35A“, sklandytuvu „Blanik“, sraigtasparniu „Robinson R-44“, ultralengvaisiais lėktuvais. Iš viso priskraidė apie 2500 val., atliko apie 2000 šuolių parašiutais. 1990 metais dalyvavo NASA programoje (Pociūnų aerodrome) tiriant oro balionų panaudojimą nusileidimui į Marsą, 1991 metais organizavo ir įvykdė tarptautinį skrydį per Karakumų dykumą trimis karšto oro balionais (lietuvių, belgų ir čekų pilotų įgulos). 

R. Maciulevičius visada buvo kupinas naujų aviacinių sumanymų, nestandartinių ir drąsių idėjų, daugelį jų jam pavyko įgyvendinti. Pastaruoju metu buvo susikoncentravęs į dvisparnio lėktuvo statybą, lėktuvas „IGL-1“ buvo baigtas statyti šiemet, atlikti bandymai, vykdomi patobulinimai. 

Rimvydo Maciulevičiaus žemiška kelionė buvo įsimintina ir sparnuota, įkvėpusi ne vieną žmogų pasukti aviaciniu keliu. Nustojus plati aviatoriaus širdžiai, jo darbų tęstinumą užtikrins sūnus aviatorius Albertas Maciulevičius.

Atsisveikinti su R. Maciulevičiumi galima rugsėjo 13 d. 15-21 val., rugsėjo 14 d. iki 14 val. Vilniaus laidojimo rūmuose (Olandų g. 22), 1 salėje. Kūnas išvežamas kremavimui rugsėjo 14 d. 14.30 val.