18-metis pilotas Travisas Ludlovas iš Jungtinės Karalystės pagerino Gineso rekordą ir tapo jauniausiu asmeniu, apskridusiu aplink pasaulį vieno variklio orlaiviu.
T.Ludlovo rankose - Gineso rekordo sertifikatas. (bbc.co.uk nuotr.)
2021 m. liepos 12 d. antradienį, apskridusi aplink pasaulį, Teuge aerodrome, Olandijoje nusileido vienmotorė „Cessna 172R“, pilotuojama 18-mečio brito Traviso Ludlovo (Travis Ludlow). 44 dienų kelionės maršrutas su 64 tarpiniais nusileidimais nusidriekė rytų kryptimi per Europą, Rusiją, Jungtines Amerikos valstijas, Kanadą, Grenlandiją ir Islandiją.
Paskutiniajame kelionės etape, vėl pasiekęs Europą Travisas pasuko pietų kryptimi ir perskridęs Ispaniją ir Gibraltarą pasiekė Šiaurės Afriką. O iš ten per Prancūziją - svajonės link. Nuskrista 26 675 mylios (43 tūkst. km).
Būdamas 18 metų ir 149 dienų amžiaus jis tapo jauniausiu pilotu apskridusiu pasaulį vienmotoriu lėktuvu. Už ankstesnį rekordininką, rekordo pagerinimo metu, Travisas buvo jaunesnis 13 dienų.
Jauniausias Jungtinės Karalystės sklandytuvo pilotas (T.Ludlow nuotr.)
Nežiūrint to, kad Travisas Ludlovas iš Ibstono, Bakingemšyro, 5 metų pradėjo lankyti kikboksą, 12 metų gavo juodą diržą, laimėjo 5 Didžiosios Britanijos kikbokso čempionatus, užsiiminėjo įvairia kita veikla – pagrindinė svajonė, lydėjusi jį nuo ankstyvos vaikystės - skristi. Žaislai – lėktuvėliai, greta lovos - krūvos žurnalų ir knygų, vietoje filmų – dokumentika apie aviaciją.
Pradėjęs mokintis 12 metų, per savo 14-ą gimtadienį tapo jauniausiu sklandytuvo pilotu Jungtinėje Karalystėje. Ir, kaip pats rašo savo puslapyje - jau tą dieną tvirtai žinojo, kad taps pirmuoju 17-mečiu savarankiškai apskridusiu pasaulį. Tam jis pašventė pastaruosius kelerius metus. Sulaukęs 16-os savarankiškai pakilo su lėktuvu, išsilaikė visus egzaminus, o išaušus 17-o gimtadienio rytui (kuomet galima tapti PPL pilotu) rankose laikė piloto licenziją ir tapo jauniausiu Jungtinės Karalystės lėktuvo pilotu.
Pirmasis solo skrydį aplink pasaulį, užtrukdamas 15 mėnesių atliko vokietis F.K. Koenig-Warthausen 1928 – 1929 metais. Po jo sekė galybė kitų aviatorių, siekusių vienokių ar kitokių skrydžio aplink Žemę rekordų. Mums bene labiausiai pažįstamas - Vilis Postas (Wiley Post) pakilęs iš to paties Niujorko Floyd Bennett aerodromo, vos valanda prieš S.Dariaus ir S.Girėno skrydį Lituanica 1933 metų liepos 15 rytą.
Traviso Ludlovo tikslas buvo pagerinti 18-mečio amerikiečio iš Luizianos Masono Andriuso (Mason Andrews) rekordą pasiektą 2018 m. Pagal pirminį planą jaunasis britas pakilti turėjo 2020 metų birželį, būdamas 17-os, ir ankstesnį rekordą amžiumi aplenkti beveik metais. Deja, Covid-19 situacija stiprai pakoregavo planus ir skrydį nukėlė į 2021-uosius…
Mintis apskristi aplink pasaulį Travisą lydėjo nuo 10 metų. Sulaukęs septyniolikos jau turėjo privataus piloto licenziją. Vos ją gavęs nuvyko į Jungtines Amerikos valstijas, kur įgijo papildomų kompetencijų reikalingų planuojam skrydžiui. Lygiagrečiai mokymuisi vyko ir pačio skrydžio planavimas. Per du metus kruopščiai parengtas skrydžio planas, numatytos stotelės kuro papildymui ir poilsiui, sutvarkyta galybė dokumentų, vizų ir leidimų.
Iš Donegalo oro uosto Airijoje pasuko pietų kryptimi ir per Ispaniją pasiekė ketvirtą žemyną savo kelionėje - Afriką.
Nežiūrint begalinio noro ir atsidavimo idėjai - skrydžiui aplink pasaulį reikalingi dideli pinigai. Juos Travisas rinko per GoFundMe platformą, per savo puslapį aroundtheworldsolo.co.uk, prie jaunuolio svajonės ženkliai prisidėjo ir keliolika aviacinių kompanijų.
Nepavykus išskristi 2020 metais Travisas optimizmo neprarado, visus metus papildomai rengėsi, įgijo daugiau patirties, o rekordiniui skrydžiui pakilo jau ne su keliasdešimt, o su 400 skrydžio valandų.
Gyvenimo kelionei iš Teuge aerodromo Olandijoje T.Ludlovas pakilo 2021 m. gegužės 29 d. Pirma stotelė - Gdanskas, Lenkijoje. Iš ten, aplenkiant Baltarusiją, per Lietuvą ir Latviją skrido į Pskovą. Sekanti stotelė - Maskva. Taip prasidėjo ilga kelionė per neaprėpiamas Sibiro dykras iki Aliaskos. Iš ten Kanada, Jungtinės Amerikos valstijos ir skrydis per Atlantą - Grenlandija, Islandija, Airija. Iš Donegalo oro uosto Airijoje pasuko pietų kryptimi ir per Ispaniją pasiekė ketvirtą žemyną savo kelionėje - Afriką. Iš Maroko atgal į Europą, ir po keletos tarpinių stotelių - vėl Olandijos Teuge aerodromas.
„Bendrakeleivė Elė“. (T.Ludlow nuotr.)
Tiesa, nevisai tikslu būtų sakyti, kad Travisas skrido vienas. Vienoje savo Instagram žinutėje jis pristatė ir žavią bendrakeleivę: „Čakas Nolanas (Tomas Henksas) turėjo Vilsoną, aš turiu Elę. Tad jums tikrai nereikia dėl manęs jaudintis“
Skrydis truko 44 dienas, iš kurių 12 dienų poilsio, nuskristos 26 675 mylios, 64 kartus kilta ir leistasi. Laikas ore - 235 valandos. Vidutinis dienos skrydžio atstumas 840 mylių.
Skrydžiui aplink pasaulį pasirinktas laiko patikrintas lėktuvas - 2001 m. gamybos Cessna 172R. Orlaivis visiškai atnaujintas ir visapusiškai parengtas tolimai kelionei - sumontuota naujausia įmanoma įranga, moderniausios navigacijos ir saugos sistemos. Lėktuvą suteikė ir parengė ilgametę patirtį turinti olandų kompanija Hangar-One Technics & Avionics, o tai ir yra atsakymas, kodėl šis rekordinis skrydis oficialiai prasidėjo ir baigėsi ne Traviso gimtojoje Anglijoje, o Olandijoje.
Pilotas ir jo lėktuvas (T.Ludlow nuotr.)
Be visų tiesiogiai skrydžiui atlikti svarbių dalykų, lėktuve buvo sumontuota ir moderni savirašė vaizdo fiksavimo įranga. Skrydžio metu jaunasis pilotas savo socialiniuose tinkluose dalinosi nemažai fotografijų, tačiau beveik nematėme video, tad labai tikėtina - visa ši skrydžio metu sukaupta medžiaga pasieks mus dokumentinio filmo ar panašiu formatu.
Įdomu ir tai, kad lėktuvas varomas dyzelinio Continental CD-155 variklio. T.Ludlow tokį pasirinkimą aiškina labai praktiškai - patikimumas, mažos kuro sąnaudos ir tai, kad automobilinio dyzelinio kuro galima gauti bet kuriame pasaulio užkampyje, kur benutūptum. O esant didelėms kuro sąnaudoms - be papildomų kuro bakų įveikti Šiaurės Atlantą ar Rusijos platybes būtų gana keblu.
„Tiesiog patikėk savimi ir vieną dieną tai padarysi“
Jaunuolis, aukso raidėmis įrašęs savo vardą į pasaulio aviacijos istorijos knygą, praėjus keletui dienui po skrydžio - apie tolimus planus nedaugžodžiauja, tiesiog sako dabar norintis pabūti su šeima, praleisti laiko su mergina ir ... gal apskristi pasaulį su elektra varomu lėktuvu... Panašu, kad apie jį dar išgirsime.
Na, o visiems svajonių siekiantiems jaunasis Gineso rekordininkas Travisas Ludlovas siunčia tokią žinutę: „Tikėk savimi, beatodairiškai siek savo svajonės, kad ir su tokiu pasipriešinimu susidurtum. Tiesiog patikėk savimi ir vieną dieną tai padarysi“.
Pasekite Around the World Solo profilius Facebook, Instagram ir Youtube.